• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Základy finanční gramotnosti u dětí školního věku s mentálním postižením v Montessori pedagogice

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.327Mb)
    Posudek vedoucího práce (525.2Kb)
    Posudek oponenta práce (656.7Kb)
    Průběh obhajoby práce (681.4Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Kotyzová, Michaela
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Hlavním cílem bakalářské práce "Základy finanční gramotnosti u dětí školního věku s mentálním postižením v Montessori pedagogice", je vytvořit instrukční materiál v duchu Montesorri pedagogiky pro oblast finanční gramotnosti. V rámci výzkumu jsou stanoveny čtyři dílčí cíle. V souladu s dílčími cílemi, je zvolena i výzkumná otázka. K dosažení cílů práce byly využity techniky kvalitativního výzkumu. Ke sběru dat v rámci praktické části byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru, metoda zúčastněného pozorování a individuální práce s dívkami. Výsledkem práce je vyrobený instrukční materiál pro výuku finanční gramotnosti, který obsahuje vlastnoručně vyrobené pomůcky v duchu Montessori pedagogiky. Instrukční materiál, včetně pomůcek vznikal v průběhu výzkumu a vychází z individuálních potřeb obou dívek. Výsledky výzkumného šetření poukazují na to, že práce s pomůckami byla pro obě dívky přínosná. Při práci s pomůckami bylo postupováno systematicky, a tak došlo u obou dívek k posunu, zejména v oblasti finanční gramotnosti. Každá z dívek dosáhla zlepšení v rámci svých individuálních možností, a proto nelze výsledky šetření porovnávat. Posun obou dívek v oblasti finanční gramotnosti je zaznamenán v případových studiích. Veškerý postup, jak s danými pomůckami pracovat, a jak procvičovat práci s penězi, je popsán v instrukčním materiálu. Bakalářská práce může posloužit jako inspirace pro výrobu dalších pomůcek pro oblast finanční gramotnosti, nebo pro doplnění a rozvinutí instrukčního materiálu.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34905
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV