• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Zraková stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením na základní škole speciální

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (3.214Mb)
    Posudek vedoucího práce (640.8Kb)
    Posudek oponenta práce (477.8Kb)
    Průběh obhajoby práce (643.3Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Hatwiková, Lukania
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se věnuje tématu Zraková stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením na základní škole speciální. Cílem bakalářské práce je na podkladě realizovaného kvalitativního šetření vytvořit návrh reedukačního postupu zrakové stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením a jeho následná evaluace. V souladu s výše vymezenými cíli byly formulovány dva dílčí cíle: 1. Zjistit, ve kterých oblastech zrakové percepce má vybraný žák problémy. 2. Zjistit posuny a změny po realizované zrakové stimulaci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je složena ze tří kapitol. První z nich se věnuje vymezení pojmů. Druhá kapitola se věnuje vzdělávání žáků s kombinovaným postižením. V třetí kapitole je popsána zraková stimulace, její zásady, principy a druhy. V praktické části jsou charakterizovány cíle práce, metodika šetření, techniky sběru dat. K naplnění cílů praktické části byla použita kvalitativní metoda. Technikou sběru dat bylo pozorování, rozhovor a analýza dokumentů. Reedukační postup byl aplikován na respondenty s cílem podpořit oslabené zrakové funkce. Výstupy popsané v praktické části práce budou aplikovatelné v oblasti vzdělávání žáků s těžkým kombinovaným postižením. Po formálních úpravách mohou být tyto výstupy východiskem pro zpracování instruktážního a informačního materiálu pro rodičovskou veřejnost dětí s těžkým kombinovaným postižením. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že při práci s dětmi s tímto typem postižení nelze vytvořit obecně platné závěry. Pravidelným procvičováním se zrakové funkce zlepšují, ale záleží na aktuálním stavu dítěte. Pokud je dítě ve špatném psychickém nebo fyzickém stavu, může dojít k regresi.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34901
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV