dc.contributor.advisor | Benešová, Veronika | |
dc.contributor.author | Ulrychová, Václava | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:57:45Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:57:45Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-08-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34899 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá analýzou podmínek prevence a minimálních preventivních programů jako základních nástrojů prevence na základních školách. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část je tvořena třemi kapitolami a zaměřuje se na rizikové chování a jeho prevenci všeobecně. Rozsáhleji se věnuje Minimálnímu preventivnímu programu. Zmiňuje také základní školu praktickou jako instituci, která vzdělává žáky s lehkým mentálním postižením či sociálním znevýhodněním. Od školního roku 2016/2017 ovšem označení základní škola praktická zaniká a školu označujeme pouze jako základní.
Praktická část obsahuje cíl a metodiku výzkumu, který analyzuje situaci na vybrané ZŠ, a to pomocí kvalitativních metod, pozorování a rozhovoru. Dále je zde obsažen můj vytvořený Minimální preventivní program. Diskuze popisuje vytvořený Minimální preventivní program a zdůvodňuje vybrané aktivity pro jednotlivé cílové skupiny.
Cílem práce je vytvoření Minimálního preventivního programu pro vybranou ZŠ. Vybrána byla ZŠ Horšovský Týn, která funguje od roku 1950, a proto má dostatek zkušeností s výchovou a vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením.
Z pozorování a rozhovorů bylo zjištěno, že v ZŠ Horšovský Týn se nejčastěji vyskytuje agrese, nevhodné chování a šikana, ovšem na škole se objevují i další formy rizikového chování. Jako nejúčinnější formu prevence, učitelé označili pohybové aktivity. Z těchto, i dalších poznatků vycházela tvorba Minimálního preventivního programu.
Výsledek bakalářské práce, tedy Minimální preventivní program bude nabídnut ZŠ Horšovský Týn, pro níž byl vytvořen a škola jej může v následujícím školním roce použít. | cze |
dc.format | 53 | |
dc.format | 53 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | rizikové chování | cze |
dc.subject | minimální preventivní program | cze |
dc.subject | mentální postižení | cze |
dc.subject | ZŠ praktická | cze |
dc.subject | prevention | eng |
dc.subject | risky behavior | eng |
dc.subject | minimum preventive program | eng |
dc.subject | mental disability | eng |
dc.subject | practical elementary school | eng |
dc.title | Prevence rizikového chování na ZŠ praktické | cze |
dc.title.alternative | Prevention of risky behavior in the practical elementary school | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51578 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with the analysis of prevention conditions and minimum preventive programs as basic tools of prevention at primary schools. The thesis is divided into two parts, namely the theoretical and practical part.
The theoretical part is made up of three chapters and focuses on risk behaviours and their prevention in general. It is more focused on the Minimum Prevention Program. It also mentions a practical primary school as an institution that educates pupils with mild intellectual disabilities or social disadvantages. However, from the school year 2016/2017 the practical primary school has been abolished and the school is only referred to as a primary school.
The practical part contains a research objective and methodology which analyzes the situation at selected primary schools using qualitative methods, interviewing and observations. There's also my minimal preventive program. The discussion describes the created Minimum Prevention Program and justifies selected activities for each target group.
Interviews and observations found the most dangerous forms of risk behavior: aggression, inappropriate behavior and bullying, nevertheless forms of risky behavior seem to appear at Horšovský Týn Primay School as well. Teachers have identified physical activity as the most effective form of prevention. These and other findings were based on the creation of the Minimum Preventive Program.
The result of the Bachelor Thesis, i.e. the Minimum Prevention Program, will be offered to the Horšovský Týn Primary School, for which it was created. The school can implement it in the following school year. | eng |
dc.date.accepted | 2017-09-18 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hricová, Alena | |