• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analýza příkladů úspěšné školní integrace u žáků základní školy ve městě Tábor a přilehlém okolí

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (865.7Kb)
    Posudek vedoucího práce (508.2Kb)
    Posudek oponenta práce (524.3Kb)
    Průběh obhajoby práce (596.2Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Kisby, Hana
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá problematikou školní integrace. Popisuje termíny související s integrovaným vzděláváním, faktory ovlivňující jeho úspěšnost, a v neposlední řadě vymezuje legislativní základ týkající se vzdělávání osob se zdravotním postižením. Jeho součástí je organizace a formy vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, systém speciální pedagogické podpory, úloha asistenta pedagoga a jeho hlavní činnosti. Poslední kapitola obsahuje charakteristiku zdravotního postižení vybraných integrovaných žáků. Praktická část je zaměřena na kazuistiky vybraných integrovaných žáků. Popisuje diagnostiku, průběh a vývoj jejich postižení od narození, po současnost. Zabývá se působením těchto žáků v třídním kolektivu a jejich výkony, možnostmi a limity ve vzdělávání. V neposlední řadě mapuje jejich rodinné zázemí a postoj rodičů a učitelů ke školním povinnostem představujícím zvýšené nároky neodlučitelně spjaté s integračním procesem. Pozornost je věnována přínosu společného vzdělávání, jak pro samotného žáka se zdravotním postižením, tak pro třídu, do které byl integrován. Výzkum byl realizován pomocí analýzy osobní dokumentace, pozorováním a rozhovorů s integrovanými žáky, jejich rodiči, učiteli a spolužáky. Z celkového šetření vyplývá, že úspěšnost školní integrace závisí na celé řadě faktorů, z nichž snad za nejzásadnější můžeme považovat osobnost učitele, jako klíčové osoby při zprostředkovávání nejen vědomostí, ale i vzájemných interakcí mezi zdravými dětmi a dětmi s postižením.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34895
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV