• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Realizování jógy u dětí s mentálním postižením v kontextu koordinované rehabilitace

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (22.75Mb)
    Posudek vedoucího práce (537.7Kb)
    Posudek oponenta práce (493.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (423.0Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Láska, Marie
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářské práce se zabývá možností využití jógy u dětí s mentálním postižením v kontextu rehabilitace. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se věnuji obecně mentálnímu postižení, jeho kvalifikaci a vzniku. Druhá kapitola definuje koordinovanou rehabilitaci, její význam a použití. Třetí kapitola popisuje pojem jóga, její principy a historii. Zmínka je tu i o využití jógy v kontextu koordinované rehabilitace a její účinky na lidský organismus. Jsou zde přiblíženy jógové techniky a jejich využití. Výzkumná část byla zpracována formou kvalitativním výzkumu. Použitými technikami bylo zúčastněné pozorování, které bylo realizováno autorkou bakalářské práce u 3 dětí s mentálním postižením. Výzkum byl prováděn v Domově pro osoby se zdravotním postižením Nováček od září 2015 do května 2017. Dále případové studie, na jejichž základě byl získáván u jednotlivých zkoumaných případů hloubkový popis a byl sledován jejich vývoj s příslušnými procesy. Další technikou byla technika polostrukturovaného rozhovoru, který byl proveden s vrchní sestrou a fyzioterapeutkou zdravotního oddělení. Data získaná z polostrukturovaných rozhovorů pracovníků zdravotního oddělení, byla vyhodnocena metodou otevřeného kódování. Výsledkem výzkumu je detailně zpracovaná metodika jógového sezení, kterou lze využít pro všechny stupně mentálního postižení a může sloužit jako návod, jak jógu praktikovat v pobytových Sociálních službách. Podle mých zkušeností a za předpokladu pravidelného cvičení, jóga pozitivně ovlivňuje fyzický i psychický stav dítěte. Na základě provedených rozhovorů s pracovnicemi zdravotního oddělení, kde byl výzkum prováděn, vyplývá, že jóga má důležité místo v rehabilitačním programu.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34891
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV