dc.contributor.advisor | Doskočil, Ondřej | |
dc.contributor.author | Sedláčková, Marie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:56:42Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:56:42Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34861 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá etikou sociální práce. V teoretické části je nastíněn úvod do problematiky a jsou zde rozebírány pojmy, které jsou v souvislosti s etikou v sociální práci často diskutovány, jako jsou například hodnoty a dilemata sociální práce. Tyto poznatky jsou komparovány z tištěných a elektronických zdrojů českých i zahraničních a děl autorů, kteří se touto problematikou zabývají.
Cílem práce bylo zjistit, zda studentům sociální práce a pracovníkům pomáhajících profesí připadá etika důležitá a jak tyto názory ovlivnila praxe sociálních pracovníků. Výsledky kvalitativního výzkumu byly zpracovávány pomocí kódování dat.
Větší část práce je empirická, kde jsou tyto jednotlivé oblasti etiky v sociální práci zkoumány v rozhovorech s třinácti informanty. Zpracované výsledky ukazují, jakým vlastnostem a schopnostem připisují dotazovaní informanti význam, které oblasti považují za dilematické a co jim pomáhá při jejich řešení. Zároveň výsledky deklarují názory dotazovaných informantů na Etický kodex sociálního pracovníka České republiky, eticky významné oblasti a především se zabývají výukou etiky v sociální práci, na kterou není v dnešní době kladen přílišný důraz.
Po provedení výzkumu se domnívám, že je nezbytné, aby výuka etiky byla stále součástí profesní přípravy, neboť je nedílnou součástí každodenní praxe sociálních pracovníků. Důležitý je však nejen její přednášený obsah, kterým jsou například etické normy či kodexy, ale i forma, kterou je studentům tato problematika podávána. | cze |
dc.format | 55 | |
dc.format | 55 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Etika v sociální práci | cze |
dc.subject | etická dilemata v sociální práci | cze |
dc.subject | hodnoty v sociální práci | cze |
dc.subject | Etický kodex sociálního pracovníka České republiky | cze |
dc.subject | výuka etiky | cze |
dc.subject | Ethics in social work | eng |
dc.subject | ethical dilemmas in social work | eng |
dc.subject | values in social work | eng |
dc.subject | Social Worker's Code of Ethics of the Czech Republic | eng |
dc.subject | teaching of ethics | eng |
dc.title | Etika sociální práce očima studentů a pracovníků pomáhajících profesí | cze |
dc.title.alternative | Ethics of Social Work from the Students´ and Helping Professions Workers´ Point of View | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51399 | |
dc.description.abstract-translated | This study deals with ethics od social work. In the theoretical part, introduction to the issue is outlined and concepts which are often discussed in relation with ethics in social work such as the values and dilemmas of social work are also analyzed here. These findings are compared from printed and electronic resources of Czech and foreign authors who pursue this topic.
The aim of this study was to ascertain if students of social work and workers in helping professions consider ethic as important and how these opinions are affected by the practice of social workers. The results of qualitative research were processed by coding.
Most of the work is empirical, individual areas of ethics in social work are examined in interviews with thirteen informants in this part. Processed results show to which characteristics and skills the questined informants attribute more importance, which areas they consider to be dilemmatic and which methods help them in solving these dilemmas. Results also shows opinions of the interviewed respondents on the Social Worker's Code of Ethics of the Czech Republic, on ethically important areas, and especially on the teaching of ethics in social work which nowadays is not properly emphasized.
After my research I believe that teaching of ethics should be a part of professional training because it is an integral part of the daily practice of social workers. Content of lectures such as ethical standards or codes is as important as are the ways in which these problems are introduced to students. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-12 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Šimek, Jiří | |