Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDoskočil, Ondřej
dc.contributor.authorSedláčková, Marie
dc.date.accessioned2021-12-08T13:56:42Z
dc.date.available2021-12-08T13:56:42Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34861
dc.description.abstractTato práce se zabývá etikou sociální práce. V teoretické části je nastíněn úvod do problematiky a jsou zde rozebírány pojmy, které jsou v souvislosti s etikou v sociální práci často diskutovány, jako jsou například hodnoty a dilemata sociální práce. Tyto poznatky jsou komparovány z tištěných a elektronických zdrojů českých i zahraničních a děl autorů, kteří se touto problematikou zabývají. Cílem práce bylo zjistit, zda studentům sociální práce a pracovníkům pomáhajících profesí připadá etika důležitá a jak tyto názory ovlivnila praxe sociálních pracovníků. Výsledky kvalitativního výzkumu byly zpracovávány pomocí kódování dat. Větší část práce je empirická, kde jsou tyto jednotlivé oblasti etiky v sociální práci zkoumány v rozhovorech s třinácti informanty. Zpracované výsledky ukazují, jakým vlastnostem a schopnostem připisují dotazovaní informanti význam, které oblasti považují za dilematické a co jim pomáhá při jejich řešení. Zároveň výsledky deklarují názory dotazovaných informantů na Etický kodex sociálního pracovníka České republiky, eticky významné oblasti a především se zabývají výukou etiky v sociální práci, na kterou není v dnešní době kladen přílišný důraz. Po provedení výzkumu se domnívám, že je nezbytné, aby výuka etiky byla stále součástí profesní přípravy, neboť je nedílnou součástí každodenní praxe sociálních pracovníků. Důležitý je však nejen její přednášený obsah, kterým jsou například etické normy či kodexy, ale i forma, kterou je studentům tato problematika podávána.cze
dc.format55
dc.format55
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectEtika v sociální prácicze
dc.subjectetická dilemata v sociální prácicze
dc.subjecthodnoty v sociální prácicze
dc.subjectEtický kodex sociálního pracovníka České republikycze
dc.subjectvýuka etikycze
dc.subjectEthics in social workeng
dc.subjectethical dilemmas in social workeng
dc.subjectvalues in social workeng
dc.subjectSocial Worker's Code of Ethics of the Czech Republiceng
dc.subjectteaching of ethicseng
dc.titleEtika sociální práce očima studentů a pracovníků pomáhajících profesícze
dc.title.alternativeEthics of Social Work from the Students´ and Helping Professions Workers´ Point of Vieweng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51399
dc.description.abstract-translatedThis study deals with ethics od social work. In the theoretical part, introduction to the issue is outlined and concepts which are often discussed in relation with ethics in social work such as the values and dilemmas of social work are also analyzed here. These findings are compared from printed and electronic resources of Czech and foreign authors who pursue this topic. The aim of this study was to ascertain if students of social work and workers in helping professions consider ethic as important and how these opinions are affected by the practice of social workers. The results of qualitative research were processed by coding. Most of the work is empirical, individual areas of ethics in social work are examined in interviews with thirteen informants in this part. Processed results show to which characteristics and skills the questined informants attribute more importance, which areas they consider to be dilemmatic and which methods help them in solving these dilemmas. Results also shows opinions of the interviewed respondents on the Social Worker's Code of Ethics of the Czech Republic, on ethically important areas, and especially on the teaching of ethics in social work which nowadays is not properly emphasized. After my research I believe that teaching of ethics should be a part of professional training because it is an integral part of the daily practice of social workers. Content of lectures such as ethical standards or codes is as important as are the ways in which these problems are introduced to students.eng
dc.date.accepted2017-06-12
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠimek, Jiří


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam