dc.contributor.advisor | Vitoň, Jan | |
dc.contributor.author | Palasová, Andrea | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:56:40Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:56:40Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34860 | |
dc.description.abstract | Téma mé práce zní Specifické rysy komunikace sociálního a zdravotnického pracovníka s rodinou dítěte s postižením.
Obsahem teoretické části je představení postojů, jaké k rodině s dítětem s disabilitou zaujímá blízké okolí a širší společnost. V tomto úseku najdeme také fáze, kterými si rodiče při zjištění diagnózy jejich dítěte procházejí.
Důležitým tématem při zpracování této práce se stal také způsob, jakým probíhá sdělení informace o diagnóze či zdravotním stavu dítěte jeho rodinným příslušníkům.
V teoretické části jsem se také zabývala možnostmi a druhy komunikace jak obecné, tak specifické v pomáhajících profesích. Převážně jsem se zaměřila na komunikaci ve zdravotnictví a v sociální práci.
V metodologické části jsem využila kvalitativní výzkum. Zejména jsem aplikovala
techniku polostrukturovaného rozhovoru, kdy jsem vedla rozhovory s rodinnými
příslušníky dětí s disabilitou a strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami vedený s lékaři a sociálními pracovníky.
Cílem práce je rozpoznat, které etické aspekty mohou ovlivňovat efektivitu vzájemné komunikace, v souvislosti se specifickým rodinným prostředím dítěte s postižením.
Práce poukazuje na chyby v komunikaci ve specifických situacích a hledá zásady pro co nejvhodnější komunikaci s rodinnými příslušníky dětí s postižením.
Výsledkem práce je zjištění, jaké chyby se v komunikaci s rodinou dítěte s postižením v práci sociálních a zdravotnických pracovníků objevují nejčastěji a jaké etické aspekty je ovlivňují. | cze |
dc.format | 52 | |
dc.format | 52 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | komunikace | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | dítě s postižením | cze |
dc.subject | sociální pracovník | cze |
dc.subject | zdravotnický pracovník | cze |
dc.subject | disabilita | cze |
dc.subject | communication | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | child with a disability | eng |
dc.subject | social worker | eng |
dc.subject | health care worker | eng |
dc.subject | disability | eng |
dc.title | Specifické rysy komunikace sociálního a zdravotnického pracovníka s rodinou dítěte s postižením | cze |
dc.title.alternative | Specific features of communication of the social and health care
worker with a disabled child's family | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51398 | |
dc.description.abstract-translated | The topic of my thesis is the Specific features of communication of the social and health
care worker with a disabled child's family.
The content of the theoretical part is the introduction of attitudes that make the family
and the child with disabilities a close surrounding and a wider society. In this section we
also find the phases that parents are going through when diagnosing their child.
An important topic in this work has also been the way in which information on the
diagnosis or health status of the child is communicated to its family members.
In the theoretical part, I also dealt with the possibilities and types of communication
both general and specific in helping professions. I mainly focused on communication in
health care and social work.
In the methodological part, I used qualitative research. In particular, I applied the
technique of a semi-structured interview when I interviewed family members of
children with disabilities and a structured interview with open questions led by doctors
and social workers.
The aim of the thesis is to identify which ethical aspects can influence the effectiveness
of mutual communication in connection with the specific family environment of a
disabled child. The work highlights mistakes in communication in specific situations
and seeks the principles for the most appropriate communication with family members
of children with disabilities.
The result of the work is to find out what are the most common errors in communicating
with the family of disabled children in the work of social and healthcare workers and
what their ethical aspects are affecting them. | eng |
dc.date.accepted | 2017-09-05 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Urbanová, Vlastimila | |