dc.contributor.advisor | Šulistová, Radka | |
dc.contributor.author | Kubičková, Jesika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:55:50Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:55:50Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34827 | |
dc.description.abstract | Predkládaná bakalárská práce na téma "Edukacní proces vedený sestrou u pacientu s
Crohnovou chorobou" se zabývá problematikou Crohnovy choroby se zretelem na vzdelávání
pacientu ze strany sestry. V práci se venujeme edukacní cinnosti sestry u pacienta
s Crohnovou chorobou. Cílem naší práce bylo zjistit vedomosti pacientu v souvislosti s
jejich onemocnením. Urcit, zda se pacient snaží dodržovat správný životní styl a také
zmapovat edukacní proces podávaný sestrou na gastroenterologickém oddelní lužkové i
ambulantní cásti. Pro naplnení cílu jsme si zvolili pet následujících výzkumných otázek.
Jaká je edukacní realita ve vzdelávání pacientu na zdravotnickém pracovišti? Jaké jsou
bariéry mezi pacientem a edukacními strategiemi, které sestra používá? Jak hodnotí
sestry spolupráci pacientu v rámci edukacního procesu? Jaké metody sestra používá pri
edukacním procesu? Co pacienti postrádají pri edukaci sestrou?
K realizaci výzkumného šetrení jsme zvolili kvalitativní prístup pomocí polostrukturovaného
rozhovoru. Výzkumný vzorek tvorí 6 probandu s diagnostikovanou Crohnovou
chorobou. Dalších 6 probandu vykonává zamestnání v oboru všeobecná sestra na gastroenterologickém
oddelní lužkové nebo ambulantní cásti. Výsledky výzkumného šetrení
ukázaly, že znalosti a dovednosti v oblasti Crohnovy choroby jsou v námi osloveném
výzkumném vzorku nedostacující. Výzkumné šetrení dále odhalilo problém v souvislosti
s edukací pacientu s Crohnovou chorobou. Sestry provádí edukaci o Crohnove chorobe
jen v malém rozsahu a pouze v nekterých oblastech. Naše výzkumné šetrení otevírá
prostor pro hlubší výzkumy zamerené na znalosti pacientu s Crohnovou chorobou a
postavení sestry v rámci zvyšování kvality edukace. | cze |
dc.format | 60 | |
dc.format | 60 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Crohnova choroba | cze |
dc.subject | edukace | cze |
dc.subject | edukacní proces | cze |
dc.subject | sestra | cze |
dc.subject | pacient | cze |
dc.subject | Crohn's disease | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.subject | education process | eng |
dc.subject | nurse | eng |
dc.subject | patient | eng |
dc.title | Edukační proces vedený sestrou u pacientů s Crohnovo chorobou | cze |
dc.title.alternative | The nurse-led education proces for patients suffering from
Crohn disease | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51302 | |
dc.description.abstract-translated | With a topic of "The nurse-led education process for patients suffering from Crohn
disease" , the thesis aims to map and describe education process of patients suffering
from Crohn's disease led by a nurse. We focus on nurse's educational activity aimed
at patients with Crohn's disease. Our main goal was to find out how well patients are
educated in terms of their disease, to determine whether patients tend to follow lifestyle
recommendations and to map the education process being performed by nurses in the
gastroenterological inpatient and outpatient department. To achieve our goal we have
set five research questions as following. What is the educational reality of giving information
to patients inside the healthcare facility? What are the barriers between a
patient and educational strategies used by nurse? How do nurses rate patients' cooperation
during the education process? What do patients lack in educational process?
We have chosen qualitative approach using semi-structured interview to achieve our
goal. The research sample consisted of six probands diagnosed with Crohn's disease.
Another six probands are employed as general nurse in gastroenterological department.
The results of the research showed that skills and knowledge of Crohn's disease are
viewed by all of the probands as insufficient. The research has also found a problem regarding
education of patients with Crohn's disease. Nurses provide only little education
and only in several topics. Our research opens up an opportunity to perform deeper
studies focused on knowledge of patients suffering from Crohn's disease and nurse's
attitude towards enhancing the quality of education. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-06 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Všeobecná sestra | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Havierniková, Lucie | |