dc.contributor.advisor | Šulistová, Radka | |
dc.contributor.author | Kohoutová, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:55:47Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:55:47Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34825 | |
dc.description.abstract | Předkládaná bakalářská práce se věnuje problematice edukace pacientů s trombofilní mutací. Cílem práce bylo zjistit, jak jsou pacienti spokojeni s edukací sester v souvislosti s trombofilní mutací, a zmapovat edukaci pacientů s trombofilní mutací na pediatrických a gynekologických ambulancích. Pro uskutečnění cílů byly stanovené dvě následující výzkumné otázky. K naplnění cíle vedou dvě otázky: Jak na pediatrických a gynekologických ambulancích probíhá edukace pacientů s trombofilní mutací? Jaké otázky nejčastěji kladou pacienti s trombofilní mutací v rámci edukace?
K realizaci výzkumného šetření bylo zvoleno kvalitativní šetření, konkrétně metoda polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvořilo 6 probandů s diagnostikovanou trombofilní mutací. Jednalo se o dívky ve věku 20-29 let. Dalších 6 probandů tvořily všeobecné sestry, pracující na gynekologickém oddělení včetně ambulance, dětském oddělení včetně ambulance a na oddělení klinické hematologie.
Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že znalosti a dovednosti v oblasti trombofilní mutace jsou v osloveném výzkumném vzorku nedostačující. Výzkumné šetření dále odhalilo problém v souvislosti s edukací pacientů s trombofilní mutací. Sestry provádí edukaci o trombofilní mutaci jen v malém rozsahu a pouze v některých oblastech. Toto výzkumné šetření proto otevírá prostor pro další hlubší výzkumy zaměřené na znalosti pacientů s trombofilní mutací a postavení sestry v rámci zvyšování kvality edukace. | cze |
dc.format | 56 | |
dc.format | 56 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Trombofilní mutace; edukace; edukační proces; sestra; pacient | cze |
dc.subject | Thrombophilic mutation; education; education process; nurse; patient | eng |
dc.title | Role sestry v edukaci pacienta s trombofilní mutací | cze |
dc.title.alternative | The role of a Nurse in Education of a Patient with Thrombophilic Mutation | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 51300 | |
dc.description.abstract-translated | The present bachelor thesis deals with the issue of education of patients with thrombophilic mutation. The aim of this work was to find out how patients are satisfied with the education about thrombophilic mutation provided by nurses, to map education of patients with thrombophilic mutation at paediatric and gynaecologic outpatient departments. Two research questions were set to achieve the goals. How education of patients with thrombophilic mutation is performed at paediatric and gynaecologic outpatient departments? What questions are most frequently asked by patients with thrombophilic mutation within their education?
A qualitative approach was chosen to the research, namely the method of semi-structured interview. We focused on the education process implementation from the point of view of a nurse and a patient. The research sample consisted of 6 respondents with thrombophilic mutation diagnosed. There were only girls 20-29 years old. Next 6 respondents were general nurses working at the gynaecologic and paediatric departments, with the outpatient surgeries and the clinical haematology department.
The research results have shown that the knowledge and skills in thrombophilic mutation are insufficient in the addressed research sample at some departments. The research has also revealed a problem in relation to the education of patients with thrombophilic mutation. Nurses only perform education in thrombophilic mutation to a small extent and only some topics, they leave most of it up to physicians. This research gives possibilities to make a research of wider and more detailed extent focused on the knowledge among patients with thrombophilic mutation and the position of a nurse within education quality improvement. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-06 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Všeobecná sestra | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Ošetřovatelství | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Tamáš Otásková, Jitka | |