Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPeroutka, Michal
dc.contributor.authorBuřičová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-08T13:54:20Z
dc.date.available2021-12-08T13:54:20Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-08-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34754
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá výukou tělesné výchovy na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích z pohledu fyzioterapie. V první části práce je popsána anatomie a fyziologie axiálního systému, svalů hlubokého stabilizačního systému páteře a fascií. Dále je popsána skolióza, jakožto patologický stav axiálního systému. Poslední kapitola je věnována strečinku, jeho podstatě a rozdělení. Druhá polovina práce obsahuje praktickou část, která je tvořena výzkumem smíšeného typu. Výzkumný soubor zahrnuje celkem 19 respondentů studenty pedagogické fakulty a studenty Fyzioterapie. Soubor byl vybrán podle stanovených kritérií. Pro získání dat byla použita metoda rozhovoru a pozorování. Rozhovor s každým respondentem proběhl tváří v tvář. Hlavním cílem práce bylo zmapovat výuku tělesné výchovy na Jihočeské univerzitě V Českých Budějovicích z pohledu fyzioterapie u vybraného souboru. U studentů pedagogické fakulty bylo cílem zjistit, zda budoucí učitelé tělesné výchovy vnímají sport a pohyb v kontextu zdravých pohybových aktivit. U studentů Fyzioterapie bylo dílčím cílem zjistit, zda tito studenti, kteří mají v rámci svých studijních plánů tělesnou výchovu, jsou v tomto předmětu vzděláváni s ohledem na zdravé pohybové aktivity (PA). U první výzkumné skupiny (Studenti pedagogické fakulty JU) výsledky v první řadě prokázaly neznalost hlubokého stabilizačního systému páteře a jeho důležitosti při konání jakékoliv pohybové aktivity. Naopak strečink správně vnímají jako nutnou součást pohybové aktivity. Z výsledků druhé skupiny (Studenti Fyzioterapie JU) vyplynulo, že studenti nejsou spokojeni s dosavadní výukou tělesné výchovy, postrádají všestrannost, pestrost a propojenost s fyzioterapeutickými znalostmi.cze
dc.format78 s. (100 225 znaků)
dc.format78 s. (100 225 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjecthluboký stabilizační systém páteřecze
dc.subjectmyoskeletální aparátcze
dc.subjectbránicecze
dc.subjectintraabdominální tlakcze
dc.subjecttělesná výchovacze
dc.subjectfasciecze
dc.subjectstrečinkcze
dc.subjectdeep stabilizing system of the spineeng
dc.subjectmusculoskeletal systemeng
dc.subjectdiaphragmeng
dc.subjectintra abdominal pressureeng
dc.subjectphysical educationeng
dc.subjectfasciaeng
dc.subjectstretchingeng
dc.titleVýuka tělesné výchovy na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích z pohledu fyzioterapiecze
dc.title.alternativeView of physiotherapy on Physical Education at the University of South Bohemia in the city of Ceske Budejoviceeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag51098
dc.description.abstract-translatedThe bachelor thesis deals with the teaching of a Physical Education at the University of South Bohemia in the city of Ceske Budejovice from the view of physiotherapy. In the first part of this thesis are described the anatomy and physiology of the axial system, the muscles of the deep stabilization system of the spine and fascias. Also there is a description of the scoliosis as a pathological condition of an axial system. In the last chapter there are information about principle and dividing of stretching. In the second part there is practical research uses mixed methods. The research set contains nineteen respondents Faculty of Education and Physiotherapy students. The research set was chosen according to specified criteria. The data were collected during the observation and interview. Every respondent was interviewed face to face. The main target was to map the teaching of Physical Education at the University of South Bohemia form the view of Physiotherapy at the chosen set. The main target by the students of the Faculty of Education was to get know if they perceive the sport in a context of healthy exercise. By the students of Physiotherapy, who have the Physical Education in their curriculum, was researched if they are educated with respect to healthy exercises. The research in the first group shows that these students have very low knowledge about the deep stabilization system of the spine and its importance for doing an physical activity. On the other side they perceive the stretching as a significant part of exercise. The students of Physiotherapy are not satisfied with current teaching of Physical Education, which lack versatility, diversity and connection with Physiotherapist knowledge.eng
dc.date.accepted2017-09-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFyzioterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeZimmelová, Petra


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam