• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Vývoj legislativních úprav pro občany se speciálními potřebami včera a dnes

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.003Mb)
    Posudek vedoucího práce (1.008Mb)
    Posudek oponenta práce (551.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (770.8Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Klivandová, Alena
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na porovnání legislativních úprav vzdělávacího systému pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami v letech 1980 1989 a v letech současných 2010 2016. Bakalářská práce čerpá z rozboru odborné literatury, legislativy, internetových zdrojů. Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena nejprve na vymezení základních pojmů, následně se zabývá vzděláváním osob se speciálními vzdělávacími potřebami, poté nastiňuje téma práv a lidí s postižením. Praktická část přináší seznámení s obsahem kurikulárních dokumentů, jimiž jsou školské zákony. Dále se zaměřuje na komparaci legislativních úprav vzdělávacího systému pro osoby se znevýhodněním. Tato část práce je doplněna kazuistikami dvou osob, které procházeli školským systémem v různých dobách. Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo zjistit, jak se vzdělávali děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami v letech minulých a v současnosti, a které vzdělávání bylo pro tyto osoby kvalitnější a přínosnější. Dílčím cílem bylo zpracovat kazuistiky vzdělávání těchto osob. Na základě šetření bylo zjištěno, že obě legislativní úpravy se zabývají vzdělávání lidí se znevýhodněním, avšak současná legislativa má pozorovatelné přínosy a pozitiva pro tyto jedince. Tato bakalářská práce by měla přinést vhled do problematiky podmínek a přístupu k vzdělání, zároveň by mohla být zdrojem informací pro osoby zabývající se oblastí edukace znevýhodněných osob.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34750
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV