• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Inkluzivní pedagogika jako edukační koncept

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.903Mb)
    Posudek vedoucího práce (536.7Kb)
    Posudek oponenta práce (866.1Kb)
    Průběh obhajoby práce (659.0Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Kyslíková, Libuše
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na inkluzivní formu edukace. Práce je rozdělena do dvou částí- teoretické a empirické. Teoretická část je členěna do pěti kapitol, ve kterých jsou definovány základní pojmy, popsán vývoj, legislativní rámec a současná podoba inkluzivního vzdělávání v České republice s náhledem na základní školy praktické. Empirická část je zaměřena na postoj ředitelů, pedagogů a rodičů žáků k inkluzivnímu vzdělávání. Názory byly zjišťovány na základě kvalitativního výzkumu formou strukturovaných rozhovorů a to na dvou základních školách běžného typu v Kaplici a na Základní škole praktické v Kaplici a Českém Krumlově. V každé škole byli osloveni ředitelé a pedagogové. Následně byl s nimi proveden strukturovaný rozhovor s odlišnými otázkami. Dále se práce zaměřuje na rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s cílem zjištění jejich náhledu na inkluzivní vzdělávání v souvislosti s jejich dětmi. Cílem této práce bylo podat nástin aktuální situace v oblasti inkluzivního vzdělávání se zaměřením na postoj ředitelů, pedagogů a rodičů žáků na obou typech škol, specifikace výhod, nevýhod a případně problémů, které školy aktuálně řeší a které s sebou inkluzivní vzdělávání přináší. V neposlední řadě také nástin případného dalšího vývoje v této oblasti. Ve výzkumném šetření se podařilo zjistit, že výzkumné skupiny se v mnohém názorově shodují. Podobně pak predikují budoucnost samotné inkluze. Tato bakalářská práce by měla přinést aktuální vhled do problematiky inkluzivního vzdělávání a zároveň by mohla sloužit jako případný studijní materiál nebo podnět pro další rozsáhlejší výzkum v této oblasti.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34746
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV