dc.contributor.advisor | Benešová, Veronika | |
dc.contributor.author | Vrbová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:52:58Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:52:58Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34656 | |
dc.description.abstract | Cílem mé bakalářské práce bylo připravit, realizovat a vyhodnotit společné aktivity dětí a seniorů, při nichž bude skupina seniorů spolupracovat na společných aktivitách se skupinou žáků základní školy v rámci mezigenerační spolupráce. Prostřednictvím těchto aktivit dochází na jedné straně k aktivizaci klientů a na straně druhé k rozvoji sociálních kompetencí dětí mladšího školního věku a k získání nových znalostí, dovedností i cenných zkušeností. Vytvořením vhodného vyhodnocení společných aktivit došlo k závěru, jakým způsobem skupiny spolupracovaly a co bylo přínosem jejich setkání. Prostudováním odborné literatury a použitím mých vlastních dosavadních znalostí a zkušeností ze školy i praxí jsem vytvořila specifický program, který vyhovuje oběma cílovým skupinám. Společné aktivity byly rozloženy do 4 setkání, vždy na 2 hodiny dopoledne a realizovaly se v Domově pro Seniory Máj. Tento program byl následně vyhodnocen technikou autoevaluace, reflexe společného programu a zpětnou vazbou jejich účastníků, se kterou jim pomohou vytvořené ankety. Prostřednictvím hodnocení jsem zjistila, že byl cíl našich společných setkávání splněn a realizace aktivit měla smysl. Tato práce může posloužit nejenom odborníkům v řadě pedagogických zařízení a sociálních služeb, ale může také zodpovědět některé otázky studentům nebo jen zkrátka těm, kteří se o tuto problematiku zajímají. Je důležité, aby se téma mezigenerační spolupráce dostalo k široké veřejnosti a aby byla zařízení schopna a ochotna se podílet na rozvoji mezigeneračních vztahů. Bylo by správné podílet se na těchto aktivitách a usilovat o spolupráci dětí a seniorů do budoucnosti, neboť v těchto aktivitách vidím smysluplnost a důležitost, kterou je třeba podpořit. | cze |
dc.format | 91 s. (22 350 znaků) | |
dc.format | 91 s. (22 350 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Senioři | cze |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | aktivity | cze |
dc.subject | mezigenerační spolupráce | cze |
dc.subject | aktivizace | cze |
dc.subject | sociální kompetence. | cze |
dc.subject | Seniors | eng |
dc.subject | younger school age | eng |
dc.subject | activities | eng |
dc.subject | intergenerational cooperation | eng |
dc.subject | activation | eng |
dc.subject | social competence. | eng |
dc.title | Aktivizace seniorů a rozvoj sociálních kompetencí dětí mladšího školního věku prostřednictvím společných aktivit | cze |
dc.title.alternative | Seniors activation and developing the social competencies of younger school-aged children through joint activities | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 47545 | |
dc.description.abstract-translated | The aim of my bachelor thesis was to prepare, realize and evaluate joint activities of children and seniors, where group of seniors would cooperate with group of elementary school children in intergeneration cooperation. Throughout these activities comes activation of clients on one side and developing social competences and gaining new knowledge skills and experiences within lower school aged kids on the other side. By creating an appropriate evaluation of joint activities, it was concluded how the groups worked and what was the benefit of their meetings. I have created specific program which suits both targeted groups, based on studying professional literature and my own experiences and knowledge. Common activities were divided into four events, each for 2 hours in the morning, and realized in the home for seniors Máj. This program was subsequently evaluated by a self-evaluation technique, by a reflection of joint program and by feedback from programme participants using surveys. Evaluating our joint activities, I have found out, that our goal was fulfilled and its realisation made sense. This bachelor thesis can serve not only professionals in pedagogical facilities and social services, but can also answer some questions for students or those interested in these problematics. It is important, that issue of intergeneration cooperation gets to wider public and that facilities could participate on these activities and seek for cooperation between children and seniors in the future, because I see importance and sense in these activities which are needed to support. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Prázdná, Radka | |