• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Komunikačně-sociální kompetence speciálního pedagoga při práci s dětmi s Aspergerovým syndromem

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.127Mb)
    Posudek vedoucího práce (541.9Kb)
    Posudek oponenta práce (550.3Kb)
    Průběh obhajoby práce (393.5Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Pisariková, Eva
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tématem bakalářské práce jsou komunikačně-sociální kompetence speciálního pedagoga při práci s dětmi s Aspergerovým syndromem. Práce si klade za cíl sestavení souboru komunikačně sociálních kompetencí speciálního pedagoga vyplývajících ze současné situace a možností vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem. Zároveň mapuje situaci kolem zařazení těchto dětí do vzdělávacího systému a definuje různé postavení speciálního pedagoga v souvislosti s náplní jeho profese ve vztahu k této cílové skupině. Teoretická část obsahuje popis postavení speciálního pedagoga v současném systému vzdělávání a vymezuje jednotlivé role speciálního pedagoga vzhledem k náplni jeho práce. Dále se věnuje vymezení termínu Aspergerova syndromu a problémovým oblastem tohoto postižení. Náplní této části práce je rovněž pedagogická diagnostika dětí s AS a její nástroje a možnosti vzdělávání těchto jedinců. V návaznosti na uvedené informace také popisuje komunikačně sociální kompetence speciálního pedagoga potřebné k jeho práci s dětmi s Aspergerovým syndromem a potřebné legislativní a jiné zdroje, které tyto kompetence vymezují. V návaznosti na naplnění cíle bakalářské práce je v praktické části využito kvalitativního výzkumu a jako výzkumný design byla zvolena metoda případové studie. Tato část práce obsahuje předvýzkum, který mapuje současnou situaci zařazení dětí s Aspergerovým syndromem do systému vzdělávání v České republice v rámci jednotlivých krajů a dvě případové studie, které popisují postavení školního speciálního pedagoga působícího na základní škole hlavního vzdělávacího proudu a postavení speciálního pedagoga působícího ve speciálně pedagogickém centru. Výstupem bakalářské práce je kompresivní formulace souboru komunikačně sociálních kompetencí speciálního pedagoga získaná na základě závěrů teoretické a praktické části této práce. Závěry vyplývající z výzkumného šetření dokazují, že potřebné komunikačně sociální kompetence vyplývají nejenom ze specifika práce s dětmi s Aspergerovým syndromem, ale zároveň obsahují i jiné potřebné osobnostní a profesní schopnosti. Bakalářská práce může sloužit jako studijní materiál pro studenty pedagogických oborů a pro speciální pedagogy, kteří se této problematice věnují. Dále může tato práce poskytnout informace i rodičům dětí s Aspergerovým syndromem a širší pedagogickou veřejnost.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34635
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV