dc.contributor.advisor | Záškodná, Helena | |
dc.contributor.author | Drůbová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:52:46Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:52:46Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-08-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34634 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá emoční charakteristikou u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žáků.
Teoretická část rozdělena na dvě hlavní kapitoly, objasňuje klíčové pojmy, obsahuje poznatky a odborné informace vztahující se ke zvolenému tématu. Jelikož je každý jedinec jedinečnou a neopakovatelnou bytostí, také jeho emoční charakteristika bude odlišná, a to především ve vztahu ke konkrétní pozici v určité vrstevnické skupině. Jednotlivý žáci zaujímají ve školní třídě určitý sociometrický status, který je podmíněn mnoha vlivy. K faktorům, které souvisejí se sociometrickou pozicí, mohou patřit také emoční charakteristiky žáků.
Praktická část je zaměřena na děti, které navštěvují druhý stupeň základní školy, mezi jednotlivými členy je určitý vztah, členové se mezi sebou dobře znají. Tato část práce se dotýká období, pro které jsou charakteristické velké změny, dochází k postupnému osamostatňování dětí od rodičů a zároveň ke vzniku významnějších vztahů s vrstevníky obou pohlaví. V praktické části bakalářské práce byla využita metoda kvantitativního výzkumu založená na dotaznících vlastní konstrukce. Sociometrické šetření určující sociometrický status objasňuje hypotézy dotýkající se emoční charakteristiky u jednotlivých dětí.
Získané informace by mohly sloužit pedagogům základních škol, výchovným poradcům, studentům pedagogických fakult a rodičům, kteří mají zájem o problematiku emoční charakteristiky u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žáků | cze |
dc.format | 66 | |
dc.format | 66 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Emoce | cze |
dc.subject | malá společenská skupina | cze |
dc.subject | utváření skupin | cze |
dc.subject | pozice ve skupině | cze |
dc.subject | klima školní třídy | cze |
dc.subject | vrstevnická skupina | cze |
dc.subject | sociometrický status | cze |
dc.subject | sociometrie. | cze |
dc.subject | Emotion | eng |
dc.subject | small community group | eng |
dc.subject | group formation | eng |
dc.subject | group position | eng |
dc.subject | classroom climate | eng |
dc.subject | peer group | eng |
dc.subject | sociometric status | eng |
dc.subject | sociometry. | eng |
dc.title | Emoční charakteristika u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žáků | cze |
dc.title.alternative | Emotional characteristics of children with different sociometric status from the point of view of pupils | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 47321 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the emotional characteristic of children with different sociometric status from the pupils' point of view.
The theoretical part is divided into two main chapters, it clarifies the key concepts, contains the knowledge and professional information related to the chosen topic. Since each individual is a unique and unrepeatable being, their emotional characteristic will also differ, especially in relation to a particular position in a particular peer group. Individual pupils occupy a certain sociometric status in the classroom, which is conditioned by many influences. Factors related to the sociometric position may also include emotional characteristics of pupils.
The practical part is focused on children attending the second stage of elementary school. There is a certain relationship between members and they know each other well. This part of the thesis deals with the period characterized by major changes, the gradual segregation of children from parents and, at the same time, the creation of more significant relationships with peers of both sexes. In the practical part of the thesis the method of quantitative research based on questionnaires of its own construction was used. A sociometric survey determining the sociometric status illustrates the hypothesis concerning the emotional characteristics of each child.
The information obtained could serve teachers of primary schools, educational counselors, students of pedagogical faculties and parents interested in emotional characteristics of children with different sociometric status from the viewpoint of pupils. | eng |
dc.date.accepted | 2017-09-18 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hricová, Alena | |