dc.contributor.advisor | Břízová, Bohdana | |
dc.contributor.author | Hungerová, Vendula | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:52:35Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:52:35Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34609 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se skládá ze dvou částí a to teoretické a praktické. V první části jsem definovala pojmy jako mentoring, dobrovolnictví či program Pět P. V jednotlivých kapitolách teoretické části jsem se dále podrobněji věnovala i vývoji dobrovolnictví a mentoringu ve světě a to především programu Big Brothers Big Sisters a jeho realizaci v české republice pod názvem program Pět P. Následně jsem se zaměřila na charakteristiku programu Pět P, jeho cíle, principy a jeho vývoj v České republice.
Cílem práce je zjistit, jak vnímají dobrovolníci působení v programu Pět P zpětně, po ukončení působení v programu. V praktické části své práce zjišťuji, jaký vliv mělo působení v programu na jejich osobní život či profesi. Dále se zaměřuji na celkové hodnocení programu ze strany dobrovolníků, na vnímání jeho pozitiv a případných negativ, dalším dílčím cílem je zjistit, jak dobrovolníky působení v Pět P celkově obohatilo.
V praktické části byl použit kvalitativní výzkum, metoda polořízených rozhovorů. Komunikačních partnerů bylo 10, jejich odpovědi jsem zpracovávala metodou otevřeného kódování, výsledky byly zaznamenány do tabulek a pod každou z tabulek jsou uvedené komentáře shrnující výsledky odpovědí.
Z těchto deseti komunikačních partnerů jsem následně vybrala ještě 3 komunikační partnery pro další výzkumnou metodu - hloubkové rozhovory. Z těchto rozhovorů jsem vybrala společné tématické okruhy, které se v jednotlivých rozhovorech objevovaly.
Další částí práce je diskuse, ve které jsou podrobněji zhodnoceny výzkumné otázky v souvislosti s výsledky výzkumu. Na závěr také uvádím, jak by tato práce mohla pomoci samotné Asociaci mentoringových programů v České republice, mentorům, či budoucím dobrovolníkům. | cze |
dc.format | 53 s. | |
dc.format | 53 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | mentoring | cze |
dc.subject | dobrovolnictví | cze |
dc.subject | dobrovolník | cze |
dc.subject | program Pět P | cze |
dc.subject | mentoring | eng |
dc.subject | volunteering | eng |
dc.subject | volunteer | eng |
dc.subject | program Five P | eng |
dc.title | Program Pět P - retrospektivní pohled dobrovolníků | cze |
dc.title.alternative | Program Five P - Retrospective View of Volunteers | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 47172 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis is composed of two parts theoretical and practical. The theoretical part defines terms like mentoring, volunteering or the Five P program. Individual chapters are devoted to development of volunteering and mentoring in the world, expecially the Big Brothers Big Sisters program and its implementation in the Czech Republic, under the name Five P program. This part is further focused on the characteristics of the Five P program, its aims, principles and its development in the Czech Republic. The aim of the thesis is to find out how the volunteers perceive the Five P program after the end of their activity in it.
The practical part attempts to capture the influence of participation in program on the private life and profession of volunteers. Attention is also paid to the overall evaluation of the program by given volunteers, to the perception of its positives and possible negatives. Another aim is to detect the overall enrichment of volunteers given by Five P program.
A qualitative data acquisition approach is used to meet the research goals, specifically semi-structured interview method. The research sample consists of 10 communication partners whose answers are processed by the open encoding method. The results are sorted into tables. Each table is matched by comments summarizing the response results.
Of these ten communication partners, I then selected three communication partners for the next research method - in-depth interviews. From these interviews I chose the common themes that appeared in each interview.
In the discussion of this thesis deals the research questions in the context of the results of the research are evaluated in more detail. Conclusion points out how this bachelor thesis could help Five P Association in the Czech Republic, mentors or future volunteers. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-13 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Motlová, Lenka | |