dc.contributor.advisor | Kozlová, Lucie | |
dc.contributor.author | Semotánová, Denisa | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:52:28Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:52:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-05-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34586 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce je zaměřena na životní situace dětí umístěných v Klokánku. Klokánek je projekt Fondu ohrožených dětí, jehož cílem je nabídnout dětem namísto ústavní výchovy přechodnou rodinnou péči na dobu, dokud se nemohou vrátit zpět ke svým rodičům, nebo dokud pro ně není nalezena trvalá náhradní rodinná péče.
Bakalářskou práci jsem v teoretické části rozdělila na 5 kapitol. V první kapitole popisuji pojmy dítě a rodina. Ve druhé kapitole se zabývám pojmem rodina, její význam a funkce. Dále vysvětluji sanaci rodiny její podmínky a právní rámec. Náhradní rodinná péče je popsána v kapitole čtvrté. Jako poslední kapitolu jsem zvolila fond ohrožených dětí. V bakalářské práci jsem použila kvalitativní typ, metodu dotazování. Jako techniku sběru dat jsem použila rozhovor s pomocí návodu, který jsem prováděla se sociálními pracovnicemi. Hlavním cílem výzkumné části bakalářské práce bylo zjistit, jaké jsou nejčastější důvody umístění dětí do zařízení Klokánek a možnosti jejich návratu po skončení pobytu v tomto zařízení.
V další kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumu, které jsem zpracovala popisnou statistikou pomocí tabulek. V této části uvádím konkrétní výpovědi sociálních pracovnic.
Výsledky ukazují, že nejčastějším důvodem přijetí dětí do Klokánku je zanedbaná péče. Zanedbaná péče v rodině znamená ignorování základních životních potřeb dítěte, jako je potřeba bezpečí, lásky a přijetí. Dále z výzkumu vyplývá, že více než polovina dětí nadále v Klokánku zůstává.
Následující částí bakalářské práce je kapitola Diskuze, kde jsou jednotlivé výsledky interpretovány a porovnány s odbornou literaturou spolu s obdobným výzkumem. | cze |
dc.format | 65 s. (98 844 znaků) | |
dc.format | 65 s. (98 844 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Klokánek; náhradní rodinná péče; rodina; sociálně-právní ochrana dětí; zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. | cze |
dc.subject | Klokánek; foster care; family; social and legal protection of children; institution for children requiring immediate help. | eng |
dc.title | Životní situace dětí umístěných v Klokánku | cze |
dc.title.alternative | The life situation of children located in Klokánek | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 43193 | |
dc.description.abstract-translated | The Bachelor thesis is focused on life circumstances of children sent to Klokánek. This institution is a Fund of Endangered Children project which aims at providing children with transitional family care instead of institutional upbringing until they can return back to their parents or until permanent foster care is found for them.
The theoretical part of the work is divided into 5 chapters. In the first chapter, the concepts of child and family are described. The second chapter deals with the concept of family, its role and function. The remediation of a family, its conditions and legislative framework are explained afterwards. Permanent foster care is described in the fourth chapter. The Fund of Endangered Children was chosen for the last chapter. The work makes use of qualitative type with questioning technique. A semi-structured interview carried out with social workers was used as a data collection technique. The principal objective of the research part of the work aimed at finding out the most common reasons for putting children into Klokánek and the possibilities of their return after the termination of their stay in that institution.
In another chapter, the results of the research are presented and processed using descriptive statistics with charts. This part includes the particular statements of the social workers.
The results show that the most frequent reason for admitting children to Klokánek is neglected care. It means ignoring basic life needs of children such as safety, love and acceptance. It also follows from the research that more than a half of the children keep staying at Klokánek.
The following part of the work is a chapter called Discussion in which individual results are interpreted and compared with literature and a similar research. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-07 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální práce ve veřejné správě | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální politika a sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Francová, Hana | |