• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Supervize jako nástroj rozvoje studentů - budoucích sociálních pracovníků

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (919.0Kb)
    Posudek vedoucího práce (541.9Kb)
    Posudek oponenta práce (482.1Kb)
    Průběh obhajoby práce (367.4Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Šabartová, Alžběta
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Hlavním nástrojem zkvalitňování vzdělání v sociální práci v České republice je Minimální standard vzdělávání v sociální práci, který vydala Asociace vzdělavatelů v sociální práci. Student sociální práce jako budoucí sociální pracovník má být dle tohoto standardu vybaven nejen teoretickými znalostmi, ale také praktickými, ke kterým se řadí odborná praxe a supervize. Je také zásadní uvědomit si fakt, že student jako budoucí sociální pracovník ponese zodpovědnost při pomoci lidem v obtížných situacích. Proto by škola měla zajistit, aby veškeré informace, které student při studiu dostává, byly podávány pro něj v uchopitelné podobě. Je proto důležité, aby škola svým studentům zajistila supervizi, která má zvýšit kvalitu odborné přípravy studentů, nabídne jim vhled do profese sociálního pracovníka a pomáhá jim řešit nejen rozpory, které má student mezi teorií a praxí. Cílem diplomové práce je zjistit názory supervizorů a studentů vysokých škol na supervizi realizovanou v rámci studia budoucích sociálních pracovníků. Dále byly pro práci stanoveny dvě výzkumné otázky. Jak vnímají studenti - budoucí sociální pracovníci supervizi, která je realizovaná v rámci studia? V čem spatřují supervizoři smysl supervize (která je realizovaná v rámci studia) pro studenty budoucí sociální pracovníky? Potřebné informace pro zpracování diplomové práce byly získány kvalitativním výzkumem. Za nejvhodnější metodu sběru dat bylo zvoleno dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pro potřeby práce byly zvoleny dva výzkumné soubory. První tvoří studenti nejstarších ročníků oborů sociální práce na Zdravotně sociální fakultě a Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Druhý výzkumný soubor je tvořen supervizory působící na Zdravotně sociální fakultě a Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Z výzkumu vyplynulo, že studenti převážně vnímají supervizi jako užitečnou a smysluplnou. Studenti oceňují možnost předávat si své zkušenosti. Rozpory se objevili v oblasti představy o délce supervizního setkání. Většinou studenti nevědí o čem při supervizi hovořit. Převážná část studentů nemá problém svěřovat se při supervizi, ale byly zjištěny v tomto ohledu i nedostatky. Z pohledu supervizorů odborných praxí bylo zjištěno, že smysl supervize spatřují zejména ve vzdělávání studentů, rozšiřování jejich vědomostí, propojování teorie s praxí, podporování studentů při výkonu jejich odborné praxe a možnosti dát studentům prostor k reflexi vlastních praxí. Objevila se také myšlenka, zavést supervize přímo a pracovištích, kde studenti vykonávají svojí odbornou praxi. Diplomová práce může sloužit jako zpětná vazba pro supervizory a vzdělávací materiál pro studenty. Může také posloužit k vytvoření ucelenějšího obrazu o fungování školních supervizí odborných praxí, které probíhají v rámci vysokých škol.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34562
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV