dc.contributor.advisor | Kovářová, Mária | |
dc.contributor.author | Blechová, Romana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:35:29Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:35:29Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-05-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34481 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je výskyt psychické zátěže u studentů vysoké školy. Práce není zaměřena pouze na přítomnost, ale také na míry psychické zátěže a dále na faktory, které míru zátěže ovlivňují
Prvním cílem práce je analyzovat výskyt a působení psychické zátěže u studentů ZSF. Dílčím cílem práce je popsat souvislost fyzické aktivity a psychické zátěže, neboť mnoho autorů uvádí, že fyzicky aktivní jedinci jsou více psychicky odolní. Dále zjistit kolik studentů trpí určitým stupněm deprese a zda studenti vyhledali odbornou pomoc.
Praktická část se zabývá rozborem jednotlivých otázek z dotazníku, které jsou graficky zpracovány do podoby grafů. Dále je v této části uvedeno hodnocení standardizované části dotazníku, rozdělení studentů do skupin podle SDS indexu a vyhodnocení hypotéz pomocí statistického zpracování metodou vícenásobné regresní analýzy pomocí bezplatně dostupného programu Gretl.
Pro účely výzkumu byly formulovány dvě hypotézy: H1: Psychická zátěž je přítomná u studentů prvních ročníků bakalářského studia vysoké školy. H2: Míra psychické zátěže se liší u fyzicky aktivních a neaktivních studentů. Tyto hypotézy byly statisticky vyhodnoceny pomocí vícenásobné regresní analýzy v bezplatně dostupném programu Gretl a na základě výsledků potvrzeny nebo vyvráceny.
Výsledky této práce mohou být využity pro potřeby fakulty, která tak může získat ucelený dílčí pohled na vliv fakultního prostředí na psychický stav studentů. Studium na vysoké škole je nejen prostředkem pro získání odborných znalostí a kvalifikace v daném oboru, ale také sociálním prostředím, kde lze získat mnoho kontaktů. | cze |
dc.format | 102 stran | |
dc.format | 102 stran | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Psychická zátěž | cze |
dc.subject | Vysokoškolák | cze |
dc.subject | Vysoká škola | cze |
dc.subject | Syndrom vyhoření | cze |
dc.subject | Deprese | cze |
dc.subject | Úspěšnost studia | cze |
dc.subject | Adaptace | cze |
dc.subject | Fyzická aktivita | cze |
dc.subject | Mental stress | eng |
dc.subject | College student | eng |
dc.subject | College | eng |
dc.subject | Burnout | eng |
dc.subject | Depression | eng |
dc.subject | The success rate study | eng |
dc.subject | Adaptation; | eng |
dc.subject | Physical activity | eng |
dc.title | Psychická zátěž u vysokoškoláků. | cze |
dc.title.alternative | Mental stress at college students. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 46957 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with an incidence of mental stress of college students. The thesis is not only focused on the present, but also on the degree of mental stress and the factors that affect the degree of stress.
The first objective is to analyse the incidence and impact of mental stress at students of the faculty. A partial objective is to describe the relation of physical activity and mental load, as many authors state that physically active individuals are mentally more resistant. Furthermore, to determine how many students suffer from a particular degree of depression and whether students sought professional help.
The practical part deals with the analysis of individual questions from the questionnaire, which are graphically presented in the form of graphs. In this section it is also stated the evaluation of standardized part of the questionnaire, the division of students into groups according to the SDS index and evaluation of hypotheses using statistical processing by method of multiple regression analysis by using the freely available Gretl program.
For the purposes of the research two hypotheses were formulated: H1: Mental stress is present at the first-year students of bachelor's degree. H2: The degree of mental load varies among physically active and inactive students. These hypotheses were statistically evaluated using multiple regression analysis in freely available Gretl program and according to the results they were confirmed or disproved.
The results of this thesis can be used for the needs of the faculty, which can obtain a comprehensive view on the impact of the faculty environment on the students' mental status. Studying at university is not only an instrument to gain professional knowledge and qualification in the field of study, but also the social environment where you can get a lot of contacts. | eng |
dc.date.accepted | 2016-06-09 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Odborný pracovník v ochraně veřejného zdraví | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Veřejné zdravotnictví | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Dóci, Ivan | |