Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠtípek, Vladimír
dc.contributor.authorHoudek, Petr
dc.date.accessioned2021-12-08T13:35:24Z
dc.date.available2021-12-08T13:35:24Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34468
dc.description.abstractDiplomová práce na téma "Připravenost pedagogických pracovníků základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva obcí s rozšířenou působností Tábor, Soběslav" přináší pohled na ochranu obyvatelstva na výše jmenovaných základních školách. Téma této práce jsem si vybral vzhledem na mé dlouhodobé zkušenosti s problematikou vzdělávání a obrany obyvatelstva. Řadu let jsem prováděl přednáškovou a praktickou činnost na úseku obrany obyvatelstva, pak jsem se začal věnovat výuce první pomoci. V současné době připravuji a provádím vzdělávací programy pro děti, mládež a dospělé v oblasti ochrany obyvatelstva a chování při různých mimořádných událostech. Během těchto vzdělávacích programů jsem zjistil mnohé nedostatky ve vědomostech jak dětí a mládeže, tak dospělých. Protože jsem pedagogický pracovník, snažil jsem se pomoci i ostatním pedagogům. Záměrem této práce bylo zjistit stav, jaká je připravenost pedagogů v oblasti ochrany obyvatelstva a jak své zkušenosti předávají žáků základních škol. Protože právě připravenost pedagogů na základní škole v této oblasti je velmi důležitá. Žáci základních škol se mnohdy někdy poprvé a bohužel někdy i naposledy setkávají s tématikou ochrany obyvatelstva při vzdělávání. Cílem práce je zjistit současný stav připravenosti pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva v daném regionu. Práce by měla být zpětnou vazbou vzniklých příruček, metodik a práce pedagogů s odborníky především z resortu Ministerstva vnitra, ale i dalších. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zpracována za pomoci dostupné literatury, internetových zdrojů, právních předpisů, které se týkají především ochrany obyvatelstva a žáků základních škol. V první teoretické části jsem se soustředil na základní termíny související s ochranou obyvatelstva. V další části jsem se věnoval ochraně obyvatelstva a mezinárodnímu humanitárnímu právu. V následující části jsem zaměřil na historické souvislosti v České republice. Poté jsem se věnoval legislativě spojené s ochranou obyvatelstva. Následující kapitola byla věnována koncepci ochrany obyvatelstva v České republice. Dále jsem popsal integrovaný záchranný systém a důležité úkoly jednotlivých složek. Následně jsem popsal základní úkoly ochrany obyvatelstva. V poslední teoretické části jsem se věnoval vzdělávání a školství v souvislosti s ochranou obyvatelstva v naší republice a její možný budoucí vývoj. V první části praktické části jsou stanoveny dvě hypotézy a metodiku výzkumu. V následující části jsem zpracovával výzkum pedagogických pracovníků a žáků základních škol. V části diskuse jsem hlouběji popsal výsledky výzkumu a odpověděl jsem na obě hypotézy. Jak první, tak druhá hypotéza byla ověřena a přijata. Cílem práce bylo porovnat připravenost pedagogických pracovníků základních škol, a jak předávají informace studentům v oblasti ochrany obyvatelstva ve vybraných školách. Výsledkem práce je potvrzení připravenosti pedagogických pracovníků v oblasti ochrany obyvatelstva na základních školách. Práce je určena především pro představitele zainteresovaných škol, pedagogické pracovníky a ke zlepšení výuky v oblasti ochrany obyvatelstva. Výsledky budou poskytnuty zainteresovaným ministerstvům.cze
dc.format104
dc.format104
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectOchrana obyvatelstvacze
dc.subjectIntegrovaný záchranný systémcze
dc.subjectškolstvícze
dc.subjectProtection of the populationeng
dc.subjectIntegrated rescue systemeng
dc.subjecteducationeng
dc.titlePřipravenost pedagogických pracovníků základních škol v oblasti ochrany obyvatelstva obcí s rozšířenou působností Tábor,Soběslavcze
dc.title.alternativeThe readiness of primary school educators in teaching of the protection of the population in the distrikt Tábor, Soběslaveng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag44522
dc.description.abstract-translatedThesis topic is "The readiness of primary school educators in teaching of the protection of the population in the district Tábor, Soběslav" brings the insight to the protection of the population at the elementary schools in the cities named above. The theme of thesis I chose due to my long experience with education and protection of the population. For many years I have been providing courses and lectures in the field of protection of the population, and then I started to teach first aid. Currently I prepare and provide educational programs for children, youth and adults in the area of civil protection and behavior in different emergencies. Children, youth even adults have lack of knowledge in this issue which I noticed during to my training programs. I am also teaching staff so tried helped to teachers. The purpose of this thesis was to find out readiness of teachers in the area of protection of the population and how their experiences are forwarded to pupils. Readiness of teachers at elementary school is very important. In most of the time it is pupil´s first time and sometime, unfortunately, last time they encounter with theoretical part of protection of the population in education. The aim is to determine the current situation of preparedness of teachers in the area of protection of the population in particular area. Thesis should be feedback of published manuals, methods of work of teachers with experts and professional from the Ministry of the Interior of the Czech Republic, as well as others. The thesis is divided into theoretical and practical part. Theoretical part is based on literature, internet resources and legislation related to protection of the population and pupils at the elementary schools. In the first part I focused on the basic terms related to protection of the population. International humanitarian law in relation with protection of the population is described in the next part. Also historical context in the Czech Republic is mentioned. Other parts give insight to legislation related to the protection of the population; concept of protection of the population in the Czech Republic also integrated rescue system of the Czech Republic and important tasks of its main parts are mentioned. Also basic tasks of protecting of the population are described. The last theoretical part is focused on training and education related to the protection of the population in the Czech Republic and its possible future evolution. Two hypothesis and research methodology were specified in the first part of the practical section. Evaluation of research of teaching staff and pupils of primary schools is described in the following section. The chapter "Discussion" deeply describes the results of the research and hypotheses. Both hypotheses were verified and accepted. The aim of the thesis and research was to compare the readiness of teachers at chosen elementary schools in the field of protection of the population and how their experiences are forwarded to pupils. The result is a confirmation that teachers at the chosen elementary schools have readiness and sufficient knowledge in the area of the civil protection. The thesis is primarily intended to representatives and teachers of involved schools such as to improve teaching of protection of the population. The results will be provided to interested ministries.eng
dc.date.accepted2016-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKlečková, Marie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam