Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHrušková, Martina
dc.contributor.authorFenclová, Lucie
dc.date.accessioned2021-12-08T13:35:15Z
dc.date.available2021-12-08T13:35:15Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34443
dc.description.abstractAbstrakt Klíčová slova: dítě, rodič, pěstouni, asistovaný kontakt, náhradní rodinná péče Předkládaná diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké názory a postoje mají pěstouni na asistovaný kontakt. Zda jsou informovaní o možnostech tohoto zprostředkování, případně kolik dětí v pěstounské péči se se svým biologickým rodičem setkává. Dále má být zjišťováno, jak se o možnosti asistovaného kontaktu pěstouni dozvěděli a zda je tato služba využívána v současnosti, či zda bude pěstouny využita v budoucnu. V rámci této práce byla stanovena jedna výzkumná otázka, která je v souladu se stanoveným cílem práce. Otázka zní: Obávají se rodiče mající dítě v pěstounské péči o ztrátu dítěte ve vztahu k asistovanému kontaktu? Z metodologického hlediska byl aplikován kvalitativní výzkum. Technikou pro terénní sběr dat byl zvolen polostrukturovaný rozhovor. Výsledky výzkumu byly vyhodnocovány metodou vytváření trsů. Dosažené výsledky se v mnoha částech shodují s odbornou literaturou, ale byly zjištěny i nové skutečnosti. Z výzkumu vyplynulo 7 trsů, které se ukázaly jako společné a byly popisovány ve výpovědích více komunikačních partnerů. V rámci výzkumu byla provedena sonda do života pěstounských rodin, včetně nejintimnějších detailů jejich společného života. Bylo zjištěno, že většina pěstounů nepovažuje pěstounskou péči jako péči přechodnou, ale dítě vnímají téměř jako osvojené. Je pro ně těžké myslet na ztrátu dítěte či na setkání dítěte s biologickým rodičem. Výstupy diplomové práce mohou posloužit jako podklad pro další studie a výzkumy v této oblasti. Mohou být použity také jako výukový či podpůrný materiál v předmětech sociálního zaměření.cze
dc.format92 s. (151 735 znaků)
dc.format92 s. (151 735 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdítěcze
dc.subjectrodičcze
dc.subjectpěstounicze
dc.subjectasistovaný kontaktcze
dc.subjectnáhradní rodinná péčecze
dc.subjectChildreneng
dc.subjectParenteng
dc.subjectFoster Parentseng
dc.subjectAssisted Custodyeng
dc.subjectSubstitute Family Careeng
dc.titleRole asistovaného kontaktu v náhradní rodinné péčicze
dc.title.alternativeAssisted Custody and its Role in Substitute Family Careeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag42783
dc.description.abstract-translatedAbstract Keywords: Children, Parent, Foster Parents, Assisted Custody, Foster Family Care The present thesis aims are to find out what opinions and attitudes have foster parents to an assisted contact. Whether they are informed of the possibility of mediation, or how many children in foster care with their biological parent encounters. it should be examined how foster parents learnd about the possibility of assiseted contact and if the service is currently used, or whether it will be used by foster parents in the future. In this work we were determined by one question which is in the line with the target of the work. The question is: Are the foster parents having a child in foster care afraid of the loss of the child in relation to assisted contact? From a methodological point of view was applied qualitative research. Technology for field data collection was elected a semi-structured interview. The results were evaluated by cluster method. The results achieved in many parts coincide with literature, but new facts were also found. The research showed 7 clusters, which proved to be more common in the testimonies of the communication partners. The research was carried out thanks to probe into the lives of foster families, including the most intimate details of their life together. It was found that most foster parents do not distinguish foster care as a temporary treatment, but the child is perceived almost as an adopted child. It is difficult for them to think about the loss of a child or to meet a child with a biological parent. The outputs of the thesis can be used as a basis for further studies and research in this area. They can also be used as a teaching or supporting material in the subjects of social studies.eng
dc.date.accepted2016-06-02
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMojžíšová, Adéla


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam