dc.contributor.advisor | Jankovský, Jiří | |
dc.contributor.author | Grausamová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:33:44Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:33:44Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34420 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce má název "Možnosti péče o děti s neuromuskulárními onemocněními a způsob jejich speciálně pedagogické podpory v procesu vzdělávání v regionu jižních Čech" a je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická a definuji v ní pojem tělesné postižení a neuromuskulární onemocnění. Neuromuskulárními onemocněními se zabývám v druhé kapitole práce, kde je nejdříve rozděluji podle druhů onemocnění a následně je podrobně popíši. Ve třetí kapitole popisuji multidisciplinární tým a prostředky uceleného systému rehabilitace - léčebné, sociální, pedagogické a pracovní. V poslední kapitole teoretické části se zabývám způsoby pedagogické podpory v procesu vzdělávání.
V empirické části charakterizuji cíle práce, metodiku výzkumu, analýzu získaných dat a na závěr praktické části diskusi. Výzkum byl realizován kvalitativním sběrem dat pomocí polostandardizovaného rozhovoru. Většina respondentů byla oslovena telefonicky nebo písemnou formou s žádostí o spolupráci na výzkumu. S těmito respondenty jsem se následně setkala osobně v konkrétním zařízení. Z důvodu udržení anonymity nejsou v práci uvedeny názvy zařízení a jména respondentů. Rozhovory probíhaly s výjimkou rozhovorů s žáky v soukromí a vždy po předchozí domluvě.
Hlavním záměrem bylo zjistit nejen, jaké možnosti péče mají děti s neuromuskulárním onemocněním a jaká je jim poskytována speciálně pedagogická podpora při vzdělávání, ale také jak se včleňují děti s onemocněním do kolektivu, jaké zkušenosti mají pedagogové s integrací a jak na integraci nahlížejí rodiče. Těchto cílů bylo dosaženo.
Práce by mohla být využita studenty, jako studijní materiál nebo by mohla být využita pedagogy a i rodiči, kterých se tato problematika týká, a uvažují o integraci svého dítěte. | cze |
dc.format | 87 s. (130 064 znaků) | |
dc.format | 87 s. (130 064 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Tělesné postižení | cze |
dc.subject | neuromuskulární onemocnění | cze |
dc.subject | ucelený systém rehabilitace | cze |
dc.subject | podpůrná opatření | cze |
dc.subject | asistent pedagoga. | cze |
dc.subject | Physical disability | eng |
dc.subject | neuromuscular diseases | eng |
dc.subject | an integrated system of rehabilitation | eng |
dc.subject | supportive precautions | eng |
dc.subject | teaching assistant. | eng |
dc.title | Možnosti péče o děti s neuromuskulárními onemocněními a způsob jejich speciálně pedagogické podpory v procesu vzdělávání v regionu jižních Čech | cze |
dc.title.alternative | Care of Options for Children with Neuromuscular Diseases and Their Way of Special Educational Support in the Education Process in Region South of Bohemia | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 47869 | |
dc.description.abstract-translated | Bachelor thesis is entitled "How to care for children with neuromuscular diseases and their ways of special educational support in the education process in the region of South Bohemia" and is divided into two parts. The first part is theoretical and there I define the concept of physical disability and neuromuscular diseases. Neuromuscular diseases are engaged in the second chapter where I first divide them by types of the disease and then I describe them in detail. In the third chapter I describe the multidisciplinary team and means of comprehensive rehabilitation system medical, social, educational and occupational. In the last chapter of the theoretical part I discuss ways of teaching support in the education process. When processing the theoretical part I use professional literature and professional journals.
In empirical part I characterize the objective work, research methodology, obtained data analysis and finally, the discussion. The research was conducted by qualitative data collection using semi-standardized interview. Most respondents were approached by telephone or written request for cooperation in research. With these respondents I subsequently met in person in a specific facility. For reasons of keeping the anonymity the names of respondents and facilities are not listed in the thesis. The interviews were held in private and always by appointment except the students.
The main aim was to find out not only what care options have children with neuromuscular disease and what is the special pedagogical support in education, but also how to incorporate children into the collective, what experience the educators have in integrating and how the parents look at it. These objectives are achieved.
Work could be used for students who would serve as a resource. Furthermore, it could also serve for educators and parents who are related to this issue and are considering the integration of their child. | eng |
dc.date.accepted | 2016-06-14 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Koppová, Věra | |