• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Vliv interakce s osobami s kombinovanou formou postižení na postoje žáků 2. stupně ZŠ zaměřené na podporu inkluze

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (993.0Kb)
    Posudek vedoucího práce (578.3Kb)
    Posudek oponenta práce (523.1Kb)
    Průběh obhajoby práce (248.6Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Prášková, Anna
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se zabývá problematikou začleňování jedinců s disabilitou do běžného života a vnímání těchto osob zdravými žáky. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zmapovat vliv přímé interakce s osobami s kombinovanou formou postižení na postoje žáků 2. stupně ZŠ vůči nim. Text je rozdělen na dvě části teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je zaměřena na fenomén jinakosti a jeho vnímání žáky v období pubescence. Největší část je věnována integraci a inkluzi osob s disabilitou do hlavního vzdělávacího proudu. Ve výzkumné části byla použita kvalitativní výzkumná strategie s použitím metody dotazování a techniky polostrukturovaného rozhovoru. Data byla analyzována metodou vytváření trsů. Výběrový soubor tvořilo 20 žáků třídy 7. A jedné ze ZŠ v kraji Vysočina, kteří se osobně setkali s jedinci se zdravotním postižením. Hledala jsem odpověď na tuto výzkumnou otázku: Jaký vliv mají proinkluzivní aktivity ZŠ, umožňující osobní setkání s osobou s kombinovaným postižením, na postoj žáků 2. stupně ZŠ k této skupině lidí? Z výsledků výzkumu vyplývá, že osobní setkání výrazně ovlivňuje názory žáků na osoby s disabilitou. Vzájemná interakce směřuje k pochopení jedinců se zdravotním postižením žáky, začínají je vnímat jako normální lidi s právem a schopností žít stejně kvalitně jako ti bez postižení. Všichni informanti se shodli, že proinkluzivní aktivity jsou pro ně velkým přínosem. Budoucího setkání s touto skupinou se žáci již nebojí, ví, co od nich mohou očekávat, jak s nimi mohou komunikovat. Inkluzivní vzdělávání je v současné době aktuálním tématem, je však nutné další zkoumání této problematiky, aby docházelo k bezproblémovému zapojení jedinců s disabilitou mezi intaktní populaci. Za důležité považuji, aby došlo ke změně postojů široké veřejnosti k osobám se zdravotním postižením. Dosáhnout toho je možné, jak je patrné i z výzkumu bakalářské práce, pomocí proinkluzivních aktivit pořádaných na ZŠ.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34401
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV