Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNováková, Eliška
dc.contributor.authorPodracká, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-08T13:32:45Z
dc.date.available2021-12-08T13:32:45Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34388
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá problematikou plochonoží u dětí staršího školního věku a fyzioterapeutickými postupy, kterými lze plochonoží ovlivnit. Lidská noha prodělala během vývoje velké změny a z orgánu původně určeného ke šplhání se stal orgán pro zajištění stoje, chůze a běhu. Plochonoží je velmi častou diagnózou, kterou rozumíme snížení až vymizení podélné či příčné nožní klenby. Cílem této práce bylo zmapovat fyzioterapeutické postupy, které lze použít u dětí staršího školního věku s plochonožím, navrhnout cvičební jednotku pro zlepšení postavení nožní klenby a nastínit vliv cvičení na plochonoží a celkovou posturu. V teoretické části je popsána anatomie nohy, funkce nohy a funkční vztahy chodidla v rámci celého těla, problematika plochonoží hlavně u dětí, charakteristika staršího školního věku, a velká část je věnována možnostem fyzioterapie při terapii ploché nohy. Praktická část byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Cílovou skupinou mého výzkumu byli dvě děvčata ve věku 12 a 13 let a chlapec ve věku 12 let. Terapie probíhala po dobu 8 týdnů, z toho jedenkrát týdně pod mým dohledem a pacienti měli za úkol denně cvičit zadané cviky. Data byla zpracována na základě vstupního a výstupního kineziologického vyšetření a doplněna fotodokumentací. Součástí vyšetření bylo objektivní hodnocení pomocí 3D skeneru. Na podkladě zjištěných dat byly sestaveny jednotlivé kazuistiky, krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán. Cvičební jednotku jsem navrhla předběžně a během terapie jsem ji upravovala dle schopností a momentálního stavu každého pacienta. Součástí posledního sezení byl rozhovor o subjektivních pocitech pacienta z proběhlé terapie. U všech probandů došlo aktivním cvičením plosky nohy k pozitivnímu ovlivnění postavení nožní klenby, dolních končetin a celkového držení těla.cze
dc.format94 s. (101 159 znaků); 32 s.
dc.format94 s. (101 159 znaků); 32 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDěti staršího školního věkucze
dc.subjectnohacze
dc.subjectnožní klenbacze
dc.subjectplochonožícze
dc.subjectfyzioterapiecze
dc.subjectOlder school-age childreneng
dc.subjectfooteng
dc.subjectfoot archeng
dc.subjectflatfoot conditioneng
dc.subjectphysiotherapyeng
dc.titleMožnosti fyzioterapie a problematika plochonoží u dětí staršího školního věkucze
dc.title.alternativePhysiotherapy of flatfoot condition in school childreneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag47606
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the issue of flatfoot in older school-age children and physiotherapy methods effective for this condition. The human foot underwent considerable changes during its evolution once a limb adapted to climbing, it gradually developed into an organ which enables humans locomotion and upright stance. Flatfoot is a rather common condition described as minimal to non-existent arch of the foot. The aim of this thesis is to list the physiotherapy methods which can be used to treat the condition in older school-age children, to suggest an exercise to help improve both the foot flexibility and the arch position, and to describe the effects of exercising on a person´s posture. The theoretical part of this thesis includes the description of the foot anatomy, foot functions and its functional relationships with other parts of the body. This part of my thesis also describes the flatfoot condition and possible therapy methods focused on children of older school age. The practical part is based on a qualitative research. The focus group of my research were three school children two girls aged 12 and 13 and a boy, 12 years old. The physiotherapy treatment was applied for eight weeks, once a week under my supervision, and the patients were asked to do the required set of exercises daily. The data was gathered during the initial and the final kinesiology examination and photos providing documentary evidence were enclosed. The physical examination included 3D scan assessment. Respective casuistries and both short-term and long-term individual rehabilitation plans were based on the processed data. The set of exercises was created beforehand and then modified during the therapy according to each patient´s physical ability and their current condition. The last therapy session included each patient´s subjective feedback concerning the therapy and its results. Positive results and a distinct improvement of the foot arch position and the body posture were achieved in each case.eng
dc.date.accepted2016-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineFyzioterapiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHartmanová, Martina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam