• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Volnočasové aktivity u dětí s ADHD

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (722.4Kb)
    Posudek vedoucího práce (508.9Kb)
    Posudek oponenta práce (883.6Kb)
    Průběh obhajoby práce (467.7Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Nová, Dagmar
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se zabývá tématem "Volnočasové aktivity u dětí s ADHD". Teoretická část práce vysvětluje pojem ADHD. Zaměřuje se na obecnou charakteristiku ADHD, příčiny vzniku, typy, projevy v chování, diagnostiku syndromu ADHD a možnou léčbu. Také zmiňuje i další možná přidružená onemocnění. Dále se zaměřuje na pojem volný čas. Dále je uvedeno několik definic volného času. Také se zabývá historickým vývojem a pedagogikou volného času. Následně se věnuje institucím, které se zaměřují na volný čas, a konkrétním organizacím, které volnočasové aktivity nabízejí. Hlouběji se zabývá organizacemi, které nabízejí volnočasové aktivity. Dále popisuje jejich strukturu a pestrost jejich nabídek. Představuje nejznámější organizace, do kterých může dítě vstoupit. Je to například: Junák, Sokol, Pionýr nebo Dům dětí a mládeže. Cílem praktické části bylo zjistit volnočasové aktivity a další specifika náplně volného času dětí s ADHD a porovnat je s dětmi bez ADHD. Výzkum proběhl na vybraných základních školách v Jihočeském kraji. Respondenti byli ve věku od 6 let do 15 let, což odpovídá 1. až 9. třídě základní školy. Informace jsou získané pomocí dotazníku vlastní konstrukce, který obsahoval 40 otázek. Odpovědělo na něj celkem 25 dětí s ADHD a 25 dětí bez ADHD. Otázky byly rozděleny do pěti okruhů: základní informace o respondentovi, volnočasové aktivity sourozence a respondenta, další trávení volného času, rodina a povinnosti v domácnosti. Z výsledků lze vyvodit, které aktivity děti nejčastěji dělají, jejich spokojenost a začlenění rodiny do společných činností. Volba aktivit je u obou skupin dětí různorodá a hlavně se vzájemně podobají. Proto u dětí s ADHD není nijak omezující porucha pozornosti, nebo deficit v motorice. Děti s ADHD jsou v některých činnostech aktivnější a naopak v některých pasivnější, než děti bez ADHD. Toto vše lze porovnat mezi skupinami dětí s ADHD a bez ADHD a získat tím ucelenější představu. Získané poznatky mohou inspirovat rodiče i děti při výběru instituce, která nabízí volnočasové aktivity.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34289
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV