• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Školní adjustace dětí se syndromem ADHD

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.264Mb)
    Posudek vedoucího práce (544.7Kb)
    Posudek oponenta práce (532.3Kb)
    Průběh obhajoby práce (445.7Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Karbáčová, Marika
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářské práce se zabývá Školní adjustací dětí se syndromem ADHD. Počet dětí se syndromem ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) je podle odhadů odborníků v České republice na dvacet tisíc, v populaci postihuje 6 9 % dětí, proto je důležité se této problematice věnovat. Teoretická část je rozdělena na dvě velké oblasti. První oblast pojednává o definici syndromu ADHD, jsou zde uvedeny jednotlivé charakteristiky s konkrétními příznaky a je popsána adjustační povaha těchto dětí. Další podkapitola bakalářské práce se stručně věnuje historickému pohledu na vývoj ADHD, objasňuje příčiny vzniku a výskytu v populaci tohoto syndromu. Poslední podkapitole uvádí diagnostiku syndromu ADHD. Druhá velká oblast se zabývá adaptací, kde je definována školní adjustace. Je zde rozebrán jednotlivý vývoj adjustace a následně konkrétní průběh adjustace na běžné základní škole. Empirická část se zaměřuje na zjištění a popsání adjustační povahy dětí se syndromem ADHD, případně čím se vyznačují zvláštnosti nebo deficity ve školní adjustaci ve srovnání se zdravými dětmi bez syndromu ADHD. K potvrzení své hypotézy v bakalářské práci je použito kvantitativního výzkumného šetření. Anonymní a dobrovolný dotazník byl určen pro děti běžných základních škol. Celkem je zpracováno 50 dotazníků. Otázky ve výzkumném šetření jsou rozděleny do 5 oblastí oblast všeobecná, oblast hyperaktivity, pozornosti, impulzivity a školního prostředí. Z výsledků vyplynulo, že děti s ADHD vykazují ve školní adjustaci deficity v těchto 5 oblastech ve srovnání s dětmi z běžné základní školy bez této poruchy. Bakalářská práce by měla přispět ke zkvalitnění práce s dětmi postiženými poruchou ADHD a zvýšení podvědomí o důležitosti a významu daného tématu u výchovných pracovníků, rodičů i zájemců z řad veřejnosti.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34288
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV