• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Využívání motivačních mechanismů v rámci výchovně vzdělávacího procesu pro žáky s těžkým mentálním postižením

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (905.6Kb)
    Posudek vedoucího práce (557.7Kb)
    Posudek oponenta práce (591.3Kb)
    Průběh obhajoby práce (411.9Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Mallátová, Michaela
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce řeší otázku motivačních mechanismů v rámci výchovně vzdělávacího procesu pro žáky s těžkým mentálním postižením. Cílem práce je zjistit, jakých motivačních mechanismů je učitelkami žáků s těžkým mentálním postižením nejvíce využíváno. Dílčím cílem je porovnání odpovědí učitelek dle délky jejich praxe a zjištění, zda má délka praxe vliv na výběr motivačních mechanismů. Teoretická část práce se v první kapitole věnuje definici mentální retardace, její etiologii, diagnostice a klasifikaci. Další kapitola je zaměřena na vzdělávání osob s mentálním postižením. Vzdělávání je k účelům mé bakalářské práce blíže specifikováno v následující kapitole, edukace osob s těžkým mentálním postižením. Kapitola edukace osob s těžkým mentálním postižením je kromě vzdělávání věnována okrajově také výchově a stále se rozvíjející metodě Snoezelen a konceptu Bazální stimulace, které do edukace osob s mentálním postižením neodmyslitelně patří. Poslední kapitolou teoretické části je motivace ve školním prostředí. Podklady pro závěr praktické části práce jsem získávala pomocí polostrukturovaných rozhovorů s předpřipravenými deseti otázkami, které díky zvolené pružné metodě mohly být v průběhu dotazování pozměňovány. Na otázky mi odpovídalo deset respondentek. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že k výuce je nejčastěji motivováno za pomoci demonstrace, vyprávění, nebo použitím obrázků doprovázejících probíranou látku. Žáci jsou běžně motivování odměnami, mezi nejčastější se řadí úsměv a následně odměnění pomocí drobné sladkosti. Neverbální odměňování a tresty se přirozeně prolínají celou výukou a žáci jim nejsnáze rozumějí. Vliv praxe byl na jednotlivých odpovědích znatelný, zejména v přístupu k novým metodám. Učitelky s kratší praxí využívají nové a alternativní metody častěji a jsou otevřeny učit se novému, na druhé straně učitelky s delší praxí využívají spíše metod ověřených a praxí ozkoušených. Práce může být přínosná jako přehled využívaných motivačních mechanismů napříč různou délkou praxe v oboru a jako materiál studentům, kteří se chtějí věnovat práci s žáky s těžkým mentálním postižením.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34286
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV