• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Role odměny a trestu ve výchově a vzdělávání předškoláka se speciálními vzdělávacími potřebami

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (827.5Kb)
    Posudek vedoucího práce (494.6Kb)
    Posudek oponenta práce (932.0Kb)
    Průběh obhajoby práce (423.2Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Tučková, Olga
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se zabývá problematikou odměn a trestů ve výchovně vzdělávacím procesu v mateřských školách speciálních. Teoretická část je zaměřena na výchovu, její styly a prostředky, na vzdělávání, učení, osobnostní kvality učitele a jeho kompetence. Následující dvě kapitoly se věnují odměnám, trestům a rizikům s nimi spojenými. Další kapitola je věnována předškolnímu věku dítěte, jeho vývoji a předškolnímu vzdělávání, včetně charakteristiky mateřské školy. Poslední kapitola se zaměřuje na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, na speciální vzdělávání a speciálně pedagogické poradenství. Praktická část se zabývá především výsledky šetření, které jsem získala pomocí kvalitativního výzkumu, tedy rozhovoru s předem připravenými osmi otázkami. Na otázky odpovídalo šest respondentů. Rozhovory se uskutečnily s pedagogickými pracovníky v mateřských školách speciálních v Českých Budějovicích. Cílem práce je zjistit, jaké odměny a tresty se využívají v rámci výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách speciálních, jakou mají účinnost, popř. jak často a z jakých důvodů jsou využívány. Z výsledků šetření vyplývá, že nejvíce užívanou a téměř jedinou odměnou je pochvala a nejužívanějším trestem je převážně ústní pokárání (domluva) či omezení činnosti na určitou dobu, dokud si dítě neuvědomí, co udělalo špatně a za co je potrestáno. Odměna ve formě pochvaly dítě samozřejmě potěší a především pozitivně motivuje, ale zanedlouho si ani nevzpomene, že bylo tímto způsobem oceněno. Z trestu ve formě domluvy si děti v podstatě nic nedělají a rychle na něj zapomínají. Jedná se však o výchovné prostředky, které užívá každý pedagogický pracovník a prakticky neustále. V mateřské škole jsou ale tyto prostředky velmi omezené a problémem může být i výchova v rodině. Děti jsou většinou zvyklé od rodičů na zcela jiný přístup, než je v mateřské škole. Pedagogičtí pracovníci využívají zmíněné odměny a tresty v mateřské škole denně a většina z nich je považuje za nezbytné. Práce může být přínosná pedagogickým pracovníkům, kteří se věnují výchově a vzdělávání dětí v mateřské škole speciální a studentům, kteří se zabývají touto problematikou.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34283
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV