• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Výchova a vzdělávání zdravotně postižených osob na úseku ochrany obyvatelstva tvorba vzdělávacích materiálů

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.727Mb)
    Posudek vedoucího práce (748.2Kb)
    Posudek oponenta práce (608.6Kb)
    Průběh obhajoby práce (375.4Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Dvořáková, Petra
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se zabývala problematikou výchovy a vzdělávání zdravotně postižených osob na úsek ochrany obyvatelstva. Cílem práce bylo posoudit současný stav výchovy a vzdělávání zdravotně postižených dětí, žáků a studentů v oblasti ochrany obyvatelstva v Kraji Vysočina, a dále navrhnout a vytvořit adekvátní vzdělávací materiály pro jednotlivé typy zdravotního postižení. V teoretické části byl popsán vývoj ochrany obyvatelstva v České republice, dále byla provedena rešerše právních norem zabývající se problematikou ochrany obyvatelstva. Velká část práce byla věnována vzdělávací soustavě České republiky. V této části práce byly popsány jednotlivé typy zdravotního postižení včetně způsobů vzdělávání takto zdravotně znevýhodněných osob. Další část byla věnována preventivně výchovné činnosti Hasičského záchranného sboru České republiky, podpoře výuky problematiky "Ochrana člověka za mimořádných událostí" od Hasičského záchranného sboru České republiky. Zvláštní pozornost byla věnována preventivně výchovné činnosti Hasičského záchranného sboru Kraje Vysočina. Ve výzkumné části byla popsána metodika výzkumu. Požadované informace byly získány formou PAPI Paper and Pen Interviewing u hasičských záchranných sborů krajů a formou dotazníkového šetření u ředitelů a pedagogů speciálních škol na území Kraje Vysočina. U hasičských záchranných sborů se jednalo o kvalitativní výzkum, u ředitelů a pedagogů speciálních škol se jednalo o kvantitativní výzkum. Rozhovory formou PAPI u hasičských záchranných sborů krajů obsahovaly 10 otázek. Rozhovor zkoumal, zda probíhá preventivně výchovná činnost v mateřských, základních a středních školách a v mateřských, základních a středních školách pro zdravotně postižené děti, žáky a studenty. Část rozhovoru se zabývala dispozicí pomůcek pro nevidomé, neslyšící a mentálně postižené. Dotazník pro ředitele speciálních škol obsahoval 17 otázek, které se týkaly základních informací o škole, další otázky se týkaly hodinové dotace výuky problematiky "Ochrana člověka za mimořádných událostí" a dostatečností pomůcek pro výuku dané problematiky, dále dostatečnosti pomůcek pro zdravotně postižené, zejména pro nevidomé, neslyšící a mentálně postižené. Dotazník dále obsahoval otázky týkající se speciálního proškolení pedagogů, kteří se věnují problematice "Ochrana člověka za mimořádných událostí", a otázky, které s týkaly praktických nácviků, preventivně výchovné činnost a pořádání exkurzí na stanice Hasičského záchranného sboru Kraje Vysočina. Dotazník pro pedagogy speciální škol obsahoval 22 otázek, které se týkaly základních informací o respondentech. Blok I. se týkal sebereflexe a obsahoval otázky týkající se vzdělávání pedagogů na úseku problematiky "Ochrana člověka za mimořádných událostí". Blok II. se zabýval vzděláváním dětí, žáků a studentů a obsahoval otázky zabývající se rozsahem výuky dané problematiky, používanými metodami při výuce, další otázky se týkaly dostatečnosti pomůcek, zejména pak pro zdravotně postižené nevidomé, neslyšící a mentálně postižené. Práce poskytuje náhled na problematiku výuky "Ochrana člověka za mimořádných událostí" a názory pedagogů na toto téma. Bakalářská práce poukazuje na nedostatečnost výchovy a vzdělávání zdravotně postižených dětí, žáků a studentů v oblasti ochrany obyvatelstva v Kraji Vysočina. Výsledky ukazují zejména nedostatečnost pomůcek pro nevidomé, neslyšící a mentálně postižené. Součástí práce je návrh na vytvoření adekvátních vzdělávacích materiálů pro dané druhy postižení. Výsledky práce, zejména pak návrhy na vytvoření materiálů, by mohly sloužit jako vzdělávací materiál pro výchovu a vzdělávání zdravotně postižených osob.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34196
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV