• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Magnetická rezonance a její elektromagnetická podstata

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (1.547Mb)
    Posudek vedoucího práce (67.73Kb)
    Posudek oponenta práce (60.00Kb)
    Průběh obhajoby práce (300.1Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Moláková, Markéta
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cíle, vytyčené na základě současného stavu, které by měla práce splňovat, spočívaly ve využití teorie kurikulárního procesu a již zpracované kvantové dimenze magnetické rezonance k vymezení elektromagnetické podstaty magnetické rezonance v podobě, která bude přiměřená studentům programu "Radiologický asistent" a příbuzných programů. Pro bakalářskou práci byly na základě vytyčených cílů a použitého aplikovaného kvantitativního výzkumu formulovány následující hypotézy: 1) Aplikací teorie kurikulárního procesu lze vytvořit edukační text pro studenty oboru "Radiologický asistent" a dalších příbuzných oborů. 2) Rozdělení znalostí respondentů bude mít teoretické rozdělení blízké rozdělení normálnímu. Nejprve bylo nutné analyzovat současný stav zkoumané problematiky "Elektromagnetická podstata magnetické rezonance pro radiologické asistenty" na základě teorie kurikulárního procesu. V předložené práci je zkoumána teorie elektromagnetického pole, především popis a odvození Maxwellových rovnic pro 4 stavy elektromagnetického pole. Jsou definovány matematické operátory potřebné pro popis Maxwellových rovnic, popsány zdroje změn elektrického a magnetického pole (zřídla a víry), ale je zde také matematicky dokázáno, že se elektromagnetické pole šíří ve vzduchu jako vlna. V druhém kroku bylo zapotřebí přizpůsobit tyto fyzikální poznatky pro studenty oboru "Radiologický asistent" a dalších příbuzných programů. To vyústilo k vytvoření jednoduchého edukačního textu (viz Příloha 1), jehož přiměřenost adresátům edukace byla statistickým šetřením ověřena. Tím byla potvrzena první hypotéza: "Aplikací teorie kurikulárního procesu lze vytvořit edukační text pro studenty oboru "Radiologický asistent" a dalších příbuzných oborů". Experimentální výukou byla ověřena funkčnost edukačního textu. Tato výuka probíhala u studentů oboru Radiologický asistent na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a byla provázena PowerPointovou prezentací. Studentům, kteří se výuky nezúčastnili, byl edukační text (i test) zaslán elektronickou formou. Pro ověření nabytých znalostí studentů z experimentální výuky a edukačního textu byla zpracovaná elektromagnetická podstata (edukační text) promítnuta do testu o třinácti otázkách se čtyřmi alternativními možnostmi, přičemž byla vždy jen jedna správná odpověď. Test byl položen respondentům a výsledky testu byly statisticky vyhodnoceny. Výzkum prováděný v rámci bakalářské práce má charakter aplikovaného kvantitativního výzkumu. Ověření hypotéz vycházelo z užití vhodných metod deskriptivní a matematické statistiky, ale také z užití neparametrického testování tzv. Pearsonovým 2 - testem dobré shody. Zpracováno bylo celkem 35 testů. Empirickému rozdělení četností získaných bodovým ohodnocením testů bylo přiřazeno tzv. Gaussovo rozdělení. Díky provedenému neparametrickému testování bylo možno potvrdit druhou hypotézu: "Rozdělení znalostí respondentů bude mít teoretické rozdělení blízké rozdělení normálnímu". Statistické šetření tedy potvrdilo, že edukační text je přiměřený potřebám a možnostem respondentů a jejich rozdělení znalostí se blíží rozdělení normálnímu. Z dosažených výsledků vyplývá, že znalosti oslovených studentů byly v souladu s očekávaným předpokladem normálního rozdělení.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34167
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV