• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základních uměleckých škol

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (585.3Kb)
    Posudek vedoucího práce (583.5Kb)
    Posudek oponenta práce (456.0Kb)
    Průběh obhajoby práce (450.7Kb)
    Datum
    2016
    Autor
    Dvorská, Barbora
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Bakalářská práce se věnuje integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základních uměleckých škol na území Českých Budějovic. Na území Českých Budějovic jsou zřízeny tři státní základní umělecké školy, jejichž zřizovatelem je Jihočeský kraj nebo město České Budějovice a tři soukromé základní umělecké školy. Převážnou část žáků na základních uměleckých školách tvoří žáci intaktní. Cílem teoretické části práce je zpracovat východiska vyplývající z daného tématu na základě odborných zdrojů. Teoretická část práce se zabývá kategorií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, tuto kategorii tvoří žáci se zdravotním postižením, kategorie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zahrnuje také žáky se zdravotním znevýhodněním a žáky ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, tyto dvě skupiny jsou však samostatným tématem, a proto se práce zaměřuje pouze na žáky se zdravotním postižením. V další části se teoretická práce zaměřuje na integrované vzdělávání na základních uměleckých školách, blíže se věnuje legislativnímu zakotvení integrovaného vzdělávání a charakteristice vzdělávání na základních uměleckých školách. Cílem praktické části je pomocí kvalitativního šetření zjistit kvalifikovanost a připravenost pedagogů, po stránce didaktické, a připravenost základních uměleckých škol, po stránce materiální, na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pro sběr dat byl použit polo strukturovaný rozhovor, který byl veden s vedením a pedagogy základních uměleckých škol a analýza dokumentů. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že v současné době základní umělecké školy nedisponují žádným materiálním vybavením pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále bylo zjištěno, že na základních uměleckých školách nejsou pedagogové připravováni, v oblasti didaktické, na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, uvedené je platné pro šetřený vzorek.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34122
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV