dc.contributor.advisor | Švestková, Renata | |
dc.contributor.author | Havlíčková, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T13:27:32Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T13:27:32Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-08-19 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/34117 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce zpracovává téma Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly, které se zabývají vzděláváním v ČR se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, definováním sociálně patologických jevů a rizikového chování a prevencí rizikového chování. Poslední kapitola je věnována primární prevenci na školách se zaměřením na minimální preventivní program a metodika školní prevence včetně jeho činností.
V praktické části jsem využila kvalitativní typ výzkumu za použití polostrukturovaných rozhovorů s metodiky školní prevence na vybraných praktických a speciálních základních školách. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké poradenské služby nejčastěji využívají rodiče na základní škole praktické a speciální. Dalším cílem bylo zjistit, jaká specifika musí zohlednit metodik školní prevence při tvorbě minimálního preventivního programu. Výzkumné otázky jsem zkonstruovala tak, abych zjistila, jak probíhá spolupráce mezi rodiči a školou v oblasti prevence na základní škole praktické a speciální a kdo další ze zaměstnanců školy se kromě metodika školní prevence podílí na tvorbě a realizaci minimálního preventivního programu.
Pro potřeby rozhovoru jsem oslovila šestnáct základních škol praktických a speciálních z Jihočeského kraje. Odpověď na svou žádost jsem obdržela od deseti škol, z toho šest škol souhlasilo s účastí v mém výzkumu. Dvě školy, které byly ochotny spolupracovat, byly z krajského města, další čtyři z menších měst o přibližně stejné velikosti. Rozhovory probíhaly s metodiky školní prevence a otázky byly zaměřeny především na spolupráci rodičů a školy v oblasti prevence a možná specifika lokality školy, která by mohla být zohledněna v minimálním preventivním programu. | cze |
dc.format | 56 | |
dc.format | 56 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Rizikové chování | cze |
dc.subject | Prevence rizikového chování | cze |
dc.subject | Minimální preventivní program | cze |
dc.subject | Školní metodik prevence | cze |
dc.subject | Risk behaviour | eng |
dc.subject | Prevention | eng |
dc.subject | Minimal preventive program | eng |
dc.subject | Methodologist of school prevention | eng |
dc.title | Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální | cze |
dc.title.alternative | Methodist School-Based Prevention and his Role in Practical Elementary School and Special Elementary School | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 43037 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis focuses at a theme of Methodology of school prevention and its role at the specialised primary school. The theoretical part is split into four main chapters which refers to the education system of children with need of special educative care in the Czech Republic. It defines socially pathological aspects including risk behaviour with its prevention. The last chapter describes primary prevention at schools using a minimal preventive program and work of a methodologist of school prevention.
The practical part contains a quality-type research based on semistructural interviews with methodologists of school prevention at chosen specialised primary schools. The first task of my diploma thesis is to find out what advise parents need and ask for the most. The other task is to find out what aspects a methodologist of school prevention has to take into consideration during issuing a minimal preventive program. The questions have been asked in the way to find out how cooperation at the level of prevention between parents and specialised primary school works, and who else among school staff except of a methodologist participates in the issuing a minimal prevention program.
I have contacted sixteen specialised primary schools in the South Bohemia region for the interview. Ten have replied, but only six of them were willing to cooperate further. Two of the schools are located in the regional city, the other four are from smaller cities of similar sizes. Interviews were carried out with methodologists of school prevention and questions were focused at the cooperation at the level of prevention between parents and specialised primary school, and possible influence of location of the school which could be reflected in the minimal prevention program. | eng |
dc.date.accepted | 2016-09-21 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Speciální pedagogika - vychovatelství | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Speciální pedagogika | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hricová, Alena | |