dc.contributor.advisor | Kaštovský, Jan | |
dc.contributor.author | Fiala, Václav | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:32:20Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:32:20Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33686 | |
dc.description.abstract | Badatelsky orientovaná výuka je metoda vyučování, která staví do popředí zájmy žáka a
jeho vlastní aktivitu. Svoji strukturou velmi přispívá k rozvoji různých znalostí a
dovedností. Ačkoli využívá vědeckých metodických principů, je vhodnou metodou pro
všechny žáky bez ohledu na jejich budoucí zaměření. Rozvíjí a podporuje dovednosti,
které jsou nezbytné pro každého člověka, jako je např. práce s kvalitními informacemi.
Tato metoda však v naší zemi naráží na některé překážky, které brání její úspěšné
implementaci do vzdělávání. Je to například nízká informovanost učitelů. Také vzniká
mnoho návodů badatelsky orientovaných úloh, které po bližším zkoumání badatelské
vůbec nejsou. V této práci je popsáno několik zdařilých badatelských úloh, ale pro
srovnání také úloha, která koncepci BOV vůbec neodpovídá. V závěru navrhuji vlastní
badatelskou úlohu. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | BOV | cze |
dc.subject | žák | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | IBE | eng |
dc.subject | student | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.title | Možnosti využití badatelsky orientované výuky na středních školách | cze |
dc.title.alternative | The Possible Ways of Using Inquiry-based Learning Education at Higher Secondary Schools | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 41155 | |
dc.description.abstract-translated | The inquiry based learning is a teaching method that prefers the interests of the pupils and their own activity. Its structure greatly contributes to the development of various knowledge and skills. Although it uses scientific methodological principles, this way of teaching is a suitable method for all pupils regardless of their future orientation. It develops and encourages skills that are necessary for each person, such as using appropriate information. Due to the poor awareness of teachers in our country, this method faces some obstacles that hinder its successful implementation in education. Furthermore, in fact, a lot of available inquiry based lessons are not research-oriented tasks at all. In this theses, there
are described several of successful research tasks, in comparison with some IBE lessons which does not correspond to the concept of IBE. In conclusion, I suggest my
own example of the inquiry based lesson plan. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-24 | |
dc.description.department | Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství biologie pro střední školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Biologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Kubásek, Jiří | |
dc.contributor.referee | Petr, Jan | |