dc.contributor.advisor | Kučera, Tomáš | |
dc.contributor.author | Pekařová, Alena | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:32:16Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:32:16Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016-04-21 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33676 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá determinantami percepce krajiny u studentů gymnázií. V práci je percepce krajiny prezentována jako konstruktivní proces, který je determinován evolučně, ontogeneticky a také osobnostními a sociálními faktory. Žákovské miskoncepty jsou představeny jako přirozený projev procesu poznávání, je však nutné, aby učitele byli schopni existenci miskonceptů diagnostikovat a řešit. V předložené práci jsou představeny aspekty výuky, které se mohou podílet na rozvoji nejen kognitivní, ale také afektivní dimenze osobnosti a mohou tak směrovat postoje žáků k pozitivním hodnotám krajiny. Pozornost je zaměřena na současný stav výuky tématu krajina a na souvislost tohoto stavu s pojetím krajiny u studentů. Bylo zjištěno, že proměnné jako osobní postoje učitelů či vybrané aktivizující výukové metody mají souvislost s jistými postoji a kognitivními výsledky žáků. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | krajina | cze |
dc.subject | miskoncepty | cze |
dc.subject | percepce | cze |
dc.subject | výuka | cze |
dc.subject | landscape | eng |
dc.subject | misconception | eng |
dc.subject | perception | eng |
dc.subject | education | eng |
dc.title | Determinanty percepce krajiny u studentů středních škol | cze |
dc.title.alternative | Determinants of landscape perception among high school students | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40416 | |
dc.description.abstract-translated | In this thesis, we analyzed the perception of landscape during education. It is presented as constructive process determined by evolutionary aspects, ontegenesis, personal and social specificity. Students´ misconceptions of landscape are presented as natural process during knowledge integration, which has to be diagnosed and solved. Different aspect of education can affect students´personality toward the development of not only kognitive, but also affective dimensions. By this, students´ attidudes toward landscape can be steered. The attention is foccused on the student perception of present landscape and understanding ofexistence of landscape micsonceptions among students. Variables such as teachers´ personal attitudes or certain activation methods were found to be related to students´concept of the landscape. Fulfilling of educational goals by teachers was not found significant for students´landscape perception. | eng |
dc.date.accepted | 2016-05-24 | |
dc.description.department | Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství biologie pro střední školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Přírodovědecká fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Biologie | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Činčera, Jan | |
dc.contributor.referee | Ditrich, Tomáš | |