dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Thonová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:16:06Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:16:06Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2016-12-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33593 | |
dc.description.abstract | Vývoj dětské kresby a její možnosti v diagnostice
Teoretická část mé diplomové práce se zabývá vývojem dětské kresby a její následnou interpretací. V práci je definována kresba, její vývoj, zákonitosti a zvláštnosti.
Diplomová práce se opírá o poznatky z odborné literatury, které charakterizují dětský vývoj a jeho počátky v kresbě a mladším školním věku. Důraz je rovněž kladen i na testy, kterými se zjišťuje školní zralost, celkový vývoj dítěte či psychický stav. Poukazuje na přínos v povolání učitele na prvním stupni základní školy.
V praktické části jsou obsaženy rozbory dětské kresby běžné a začarované rodiny, postavy pána a oblíbené činnosti či zájmy z pohledu pedagogicko-psychologické diagnostiky. Kresby jsou doplněny o další metody, jako je rozhovor, pozorování dítěte a dotazníky pro rodiče a učitele sloužící pro přiblížení rodinného zázemí a anamnézy dítěte. | cze |
dc.format | 100 s. (155 116 znaků) | |
dc.format | 100 s. (155 116 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dětská kresba | cze |
dc.subject | pedagogicko-psychologická diagnostika | cze |
dc.subject | mladší školní věk | cze |
dc.subject | vývoj dětské kresby | cze |
dc.subject | zvláštnosti a zákonitosti kresby | cze |
dc.subject | kresebné testy | cze |
dc.subject | Children drawing | eng |
dc.subject | pedagogical-psychological diagnostics | eng |
dc.subject | school age | eng |
dc.subject | the development of children's drawings | eng |
dc.subject | peculiarities and patterns of artwork | eng |
dc.subject | drawing tests | eng |
dc.title | Vývoj dětské kresby a její možnosti v diagnostice | cze |
dc.title.alternative | The development of child drawing and it is potential in diagnostisc | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 49503 | |
dc.description.abstract-translated | The Development of child drawing and it is potential in diagnostics
The theoretical part of my thesis deals with the development of children's drawing and its subsequent interpretations. The drawing is defined in the thesis together with its development, patterns and peculiarities.
The thesis is based on findings from the specialised literature that characterize children's development and its origins in the artwork and school age. Emphasis is also placed on tests to evaluate school readiness, child's overall development and psychological condition. The contribution of the teaching profession at primary school is maximized.
The practical part includes the analysis of children's drawings normal and enchanted family, human character and favorite activities or interests in terms of pedagogical-psychological diagnosis. The drawings are complemented by other methods, such as interview, observation of the child and questionnaires for parents and teachers used to approach family background and medical history of the child. | eng |
dc.date.accepted | 2017-02-06 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Krninský, Luboš | |