dc.contributor.advisor | Mrkvičková, Iva | |
dc.contributor.author | Jech, František | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:16:02Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:16:02Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-01-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33589 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá strukturou kompozice, se kterou se můžeme setkat v projevech žáků na základní škole. Přihlížíme k faktu, že v tomto období jde o počáteční pokusy žáků. Seznámíme se s historií slohového vyučování, s jeho cíli a požadavky. Budou zmíněny slohové útvary, se kterými se žáci na základních školách nejčastěji setkávají. Dozvíme se, jakým způsobem mohou být zadávány a opravovány slohové projevy žáků, jaké nedostatky se v projevech žáků objevují a jak jim lze při vyučování předcházet. Stručně se podíváme na historii naratologie a zmíníme jednotlivé aspekty, které souvisí s narativní analýzou. V praktické části pak budou vybrané slohové projevy narativně analyzovány, také z hlediska zpracování jednotlivých rovin textu. | cze |
dc.format | 83 s. | |
dc.format | 83 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | slohový projev | cze |
dc.subject | kompozice | cze |
dc.subject | narativní analýza | cze |
dc.subject | slohové vyučování | cze |
dc.subject | slohové útvary | cze |
dc.subject | nedostatky | cze |
dc.subject | jazyková cvičení | cze |
dc.subject | a stylistic expression | eng |
dc.subject | the composition | eng |
dc.subject | a narrative analysis | eng |
dc.subject | stylistic lessons | eng |
dc.subject | stylistic forms | eng |
dc.subject | mistakes | eng |
dc.subject | language exercises | eng |
dc.title | Zkoumání kompoziční struktury ve vybraných žákovských pracích | cze |
dc.title.alternative | The style composition The research of the structure of composition in the selected works of pupils | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 49138 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the structure of the composition which we can find in stylistic expression of pupils of the basic school. The fact that the attempts of pupils are in the initial stage is taken into the account. We will talk about the history of stylistic lessons, its goals and requirements. There will be mentioned stylistic forms which are typical for the basic school. We will find how teachers can prepare and correct the stylistic expressions of pupils, about typical mistakes in the expressions of pupils and how teachers can prevent them. We will briefly look at the history of naratology and we will mention a few aspects which are connected with the narrative analysis. A few selected expressions will be analyzed in the practical part. | eng |
dc.date.accepted | 2017-02-06 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-AJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |