dc.contributor.advisor | Kusová, Jana | |
dc.contributor.author | Doulová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:15:48Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:15:48Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-07-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33575 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou imperativu a jeho opisných forem. Ukazuje možnosti vyjádření tohoto jevu a jeho užití. Teoretická část práce se také věnuje úslovím s imperativem, která jsou poté srovnána s českým jazykem. Dále následují kapitoly k metodologii, které jsou nezbytné pro zpracování praktické části. Nastiňuje také krátce zásady výběru učebnic a zmiňuje přístupy k výkladu gramatiky.
V praktické části práce je analyzováno devět učebnic pro výuku němčiny jako druhého cizího jazyka. Analýza je rozdělena do tří částí a pro každou část byla stanovena kritéria pro hodnocení. Rozbor se zaměřuje nejen na jazyk učitele, ale také jakým způsobem je tento gramatický jev v učebnicích prezentován. V závěru jsou nastíněny odlišnosti těchto publikací. | cze |
dc.format | 87 | |
dc.format | 87 | |
dc.language.iso | de | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Imperativ | cze |
dc.subject | imperativní formy | cze |
dc.subject | opisné tvary imperativu | cze |
dc.subject | kolokace v imperativu | cze |
dc.subject | příprava hodiny | cze |
dc.subject | pokyny učitele | cze |
dc.subject | analýza | cze |
dc.subject | hodnocení učebnic | cze |
dc.subject | Imperative | eng |
dc.subject | Forms of imperativ | eng |
dc.subject | Imperative phrases | eng |
dc.subject | Lesson planning | eng |
dc.subject | Teachers commands | eng |
dc.subject | Teachers instructions | eng |
dc.subject | Analysis | eng |
dc.subject | Assessment of student books | eng |
dc.title | Imperativ im DaF-Unterricht | cze |
dc.title.alternative | Imperative in teaching German | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 47719 | |
dc.description.abstract-translated | This thesis deals with the issue of the imperative and its periphrastic forms. It points out the options of expression of this phenomenon and its usage. The theoretical part of the thesis also deals with imperative sayings; they are then compared to the Czech language. Chapters on methodology follow because they are necessary to process the practical part. The work refers to principles of choosing a good textbook and mentions approaches to grammar instruction.
The second part analyses nine textbooks for teaching German as a second foreign language. The analysis is divided into three parts; for each of them the criteria for its evaluation were set. The analysis focuses not only on a teacher´s language but also on how the grammar is presented in the textbooks. Moreover, the differences between the books are mentioned. | eng |
dc.date.accepted | 2017-08-29 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJn-NJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Andrášová, Hana | |