Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVaníček, Jiří
dc.contributor.authorHolečková, Kristýna
dc.date.accessioned2021-12-08T12:15:44Z
dc.date.available2021-12-08T12:15:44Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-04-27
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33571
dc.description.abstractCílem diplomové práce je vytvořit sadu krátkých úloh pro výuku programování na základních školách v prostředí Scratch, které pomohou žákovi pochopit a porozumět do hloubky danému vyučovacímu pojmu z oblasti algoritmizace a programování. Sady obsahují úlohy vztahující se k jednomu pojmu, které ale bude vždy podáno jiným způsobem. Nejprve jsem vybrala některé klíčové pojmy z výuky programování pro 2. stupeň ZŠ a k těmto pojmům si stanovit kompetence, které žáci potřebují na to, aby tomu pojmu porozuměli. Následně k těmto kompetencím jsem hledala nebo vytvářela úlohy, ve kterých se tyto kompetence budou rozvíjet. Diplomová práce je rozdělena na praktickou a teoretickou část. V teoretické části jsou uvedena teoretická východiska z oblasti tvorby pojmů a konstruktivistického přístupu k výuce a následně jsou popsány veškeré úlohy, včetně rozvíjených kompetencí u žáka. Dále teoretická část diplomové práce obsahuje manuál, ve kterém je detailně popsáno pro učitele, na jakém principu jsou úlohy založeny a návrh správného řešení. Součástí tohoto manuálu je i zdůraznění metodických poznámek v úloze, na které by se učitelé měli nejvíce zaměřit. Praktická část práce obsahuje právě sady úloh, které byly vyzkoušeny přímo ve výuce na základní škole a byly průběžně vyhodnocovány a případně upraveny.cze
dc.format76 stran
dc.format76 stran
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectProgramovánícze
dc.subjectalgoritmizacecze
dc.subjectvýukacze
dc.subjectvytváření pojmůcze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectScratchcze
dc.subjectProgrammingeng
dc.subjectalgorithmeng
dc.subjecteducationeng
dc.subjectconcept-oriented educationeng
dc.subjectprimary schooleng
dc.subjectScratcheng
dc.titleVýuka programování ve Scratch zaměřená na vytváření pojmůcze
dc.title.alternativeConcept-oriented education if programming in Scratcheng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag45885
dc.description.abstract-translatedThe focus of this diploma thesis is to create a set of short tasks for teaching programming at primary schools focused on Scratch programming enviroment. Those taks should help students to deeply understand of particular term, functions and syntax of commands. Also this set will contain tasks focused on particular term but with different approach of learning the term. First I chose some of the key concepts of teaching programming for 2nd grade primary school. For each set and task I had to set which term will the task be focused on and how the task will accomplish students key learing preferences which is important for learning students. Those task has been developed based on this learning preferences. Diploma thesis is divided into two parts, practical and theoretical part. Theoretical part contains the theoretical starting points from the field of conceptual design and constructivist approach to teaching and consequently contains description of all task including students developing competenses. This part also contain manual for teachers containing pcinipal, core and correct solution of the tasks all described in detail with highlights of important parts for teacher to carefully focuse on. The second and practical part of the diploma theses contains sets of tasks which have been directly tested in teaching on primary school and have been edited during this testing period of time.eng
dc.date.accepted2017-05-23
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineTchVn-Inncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam