dc.contributor.advisor | Havlisová, Helena | |
dc.contributor.author | Kratochvílová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:15:40Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:15:40Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-06-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33566 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání z pohledu učitelů a ředitelů běžných základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Inkluze je aktuálním tématem školství České republiky, realizace tohoto vzdělávání byla zahájena 1. 9. 2016. Práce zkoumá, jak jsou učitelé a ředitelé obeznámeni s koncepcí inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jaká je jejich profesní připravenost. Prostřednictvím dotazníkového šetření byly zjišťovány názory učitelů a ředitelů běžných škol na vytváření potřebných podmínek a podpory pro aplikaci strategie společného vzdělávání a jejich orientaci v této strategii. Získané výsledky vypovídají o tom, jak školský terén vnímá inkluzi a jaké k ní zaujímá postavení. | cze |
dc.format | 91 s. | |
dc.format | 91 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | inkluze | cze |
dc.subject | žák se speciálním vzdělávacími potřebami | cze |
dc.subject | akční plán inkluzivního vzdělávání | cze |
dc.subject | vzdělávání | cze |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | inclusion | eng |
dc.subject | pupil with special educational needs | eng |
dc.subject | action plan for inclusion in education | eng |
dc.title | Inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů běžných škol. | cze |
dc.title.alternative | Inclusive education from the perspective of the teachers | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 45198 | |
dc.description.abstract-translated | The main topic of this master thesis is inclusive education from the perspective of teachers and directors of mainstream elementary schools. Inclusionrepresents main strategy for the Czech educational system, whose implementation has started in September 1, 2016. This work analyses the familiarity of teachers and directors with the concept of inclusion of pupils with special educational needs, as well as their professional preparedness for it. By means of questionnaire, the author gathers not only views of teachers and directors of elementary schools on creating necessary conditions and support for the implementation of inclusive education, but also their orientation within this strategy. The acquired results show how the inclusion has been perceivedby schools and what attitude they adopt towards it. | eng |
dc.date.accepted | 2017-08-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Plachá, Veronika | |