dc.contributor.advisor | Vácha, Zbyněk | |
dc.contributor.author | Richterová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:15:34Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:15:34Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33560 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce se v rámci teoretické části věnuje výuce Pěstitelských prací na nižším stupni základních škol a mapuje výskyt tématiky týkající se výuky pěstitelských prací v učebnicích pro žáky na primární škole a v učebnicích využívaných před plošným zaváděním rámcového vzdělávacího programu (RVP) pro základní vzdělávání.
V Praktické části práce je ověřována znalostní úroveň žáků v oblasti Pěstitelských prací. Dále jsou zjišťovány názory učitelů z praxe a budoucích učitelů na výuku Pěstitelských prací. Data jsou získávána na základě dotazníkového šetření. Na výzkumném záměru participuje 197 žáků 5. tříd základních škol, 30 studentů Pedagogické fakulty v Českých Budějovicích a 30 učitelů z primárního stupně vzdělávání.
Výsledky výzkumu ukazují, že žáci mají vědomosti a znalosti odpovídající rámcovému vzdělávacímu programu. Výzkumem bylo dále zjištěno, že učitelé pěstitelských prací na primární škole nemají příliš kladný vztah k výuce Pěstitelských prací, avšak budoucí učitelé mají na výuku Pěstitelských prací výrazně optimističtější názor. | cze |
dc.format | 99 s. (115449 znaků bez mezer) | |
dc.format | 99 s. (115449 znaků bez mezer) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | primární stupeň základní školy | cze |
dc.subject | Pěstitelské práce | cze |
dc.subject | dotazník | cze |
dc.subject | učitelé | cze |
dc.subject | vysokoškolští studenti | cze |
dc.subject | žáci | cze |
dc.subject | školní zahrada | cze |
dc.subject | koutek přírody | cze |
dc.subject | exkurse | cze |
dc.subject | specializovaná učebna | cze |
dc.subject | rámcový vzdělávací program | cze |
dc.subject | primary school | eng |
dc.subject | Cultivation Education | eng |
dc.subject | questionnaire | eng |
dc.subject | teachers | eng |
dc.subject | university students | eng |
dc.subject | elementary school students | eng |
dc.subject | school garden | eng |
dc.subject | corner of nature | eng |
dc.subject | exkursion | eng |
dc.subject | specialized classroom | eng |
dc.subject | general education program | eng |
dc.title | Současný stav výuky pěstitelských prací na primárním stupni základních škol - monitoring reality a sondy možností | cze |
dc.title.alternative | The Current State of Teaching of Cultivation Education at Primary Level of Basic Schools - Monitoring and Probe Options | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 45053 | |
dc.description.abstract-translated | In the theoretical part, the thesis maps the occurrence of topics regarding teaching of Cultivation Education in current textbooks as well as occurrence of the same topics in textbooks before the general education program has been introduced for elementary schools.
The practical part ascertains the student's knowledge level in field of Cultivation Education and checks the attitudes and opinions of teachers in the same topic. The data are gained using the questionnaire survey in three groups of respondents students of fifth grade of the elementary school, students of the Faculty of Education (future teachers) and teachers of the primary degree of the elementary school.
The practical part consists of the research methodology and quantitative research results. The results show that elementary school students' level of knowledge corresponds to the general education program. By research it has also been proven, that elementary school teachers generally do not possess a very positive attitude concerning the Cultivation Education. Future teachers, on the other hand, show much more optimistic relationship to this area of education. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-25 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Chmelová, Štěpánka | |