dc.contributor.advisor | Andrášová, Hana | |
dc.contributor.author | Kučerová, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:14:51Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:14:51Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-27 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33505 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá rozdíly v kvalitě fonematického poslechu a poslechu s porozuměním u žáků s nadprůměrnými a podprůměrnými hudebně-sluchovými schopnostmi. Cílem práce je kvantitativně srovnat výsledky z obou testů.
V první části práce jsou rozebrána teoretická východiska poslechu s porozuměním, fonematického poslechu a hudebních schopností a dovedností. Je pojednáno o hudebně-sluchových schopnostech, jejich vývoji a vlivu na poslechové dovednosti v němčině včetně výzkumů v oblasti jiných jazyků. V praktické části jsou pomocí testů zjišťovány míra porozuměním německému textu a míra fonematické gramotnosti žáků v němčině, které jsou dále porovnávány u hudebně nadprůměrné a podprůměrné skupiny. Výsledky práce jsou využitelné pro výuku poslechu s porozuměním, popř. pro rozvoj fonematického sluchu. | cze |
dc.format | 81 s. (144 369 znaků) | |
dc.format | 81 s. (144 369 znaků) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | poslech s porozuměním | cze |
dc.subject | fonematický poslech | cze |
dc.subject | německý jazyk | cze |
dc.subject | hudební schopnosti | cze |
dc.subject | listening comprehension | eng |
dc.subject | phonematic listening | eng |
dc.subject | German language | eng |
dc.subject | musical abilities | eng |
dc.title | Rozvoj poslechu s porozuměním a jeho vazba na hudební nadání žáků | cze |
dc.title.alternative | The Development of Listening Comprehension and its Relation to the Musical Aptitude of pupils | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 44814 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with differences in the quality of phonematic listening as well as listening comprehension by pupils with above-average and below-average musical-auditory abilities. The goal of this work is a quantitative comparison of results from both tests.
In the first part of the work is examined the theoretical basis of listening comprehension, phonematic listening and of musical abilities and skills. The work follows up musical-auditory abilities, their development and their influence on listening skills in German including researches in branches of other languages. In the practical part, we look by means of tests into the degree of comprehension to the German text and into the degree of phonematic literacy of pupils in German language. These are further compared by musically above-average and below-average group. The results of the work are exploitable for the teaching of listening comprehension, or for the development of phonematic listening. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-30 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | AJn-NJn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |