dc.contributor.advisor | Nota, Josef | |
dc.contributor.author | Viktorová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:14:43Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:14:43Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33490 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá pohledem rodičů na problematiku šikany. Zaměřuje se proto cíleně na rodiče, jejichž děti mají přímou zkušenost s šikanou a zaujímají místo oběti šikany nebo agresora. V teoretické části je nejprve vymezen pojem šikana. Další kapitola pojednává o hlavních protagonistech šikany. Zvláštní pozornost je pak věnována příčinám vedoucím ke vzniku šikany. Zohledněny jsou i varovné signály u obětí a agresorů, které mohou rodiče a učitele na tyto problémy upozornit. V neposlední řadě je věnována pozornost řešení šikany. Zmíněné je tedy řešení jak ve škole, tak v rodině. Dále se teoretická část zabývá možnými následky, ke kterým může u dětí dojít, pokud se problém přehlíží. V poslední kapitole je pozornost věnována prevenci ve škole a v rodině. Hlavním cílem výzkumné části práce je zjistit, jak rodiče, jejichž děti mají zkušenosti s šikanou, nahlížejí na tuto problematiku. Kvalitativní výzkum, který byl založen na polostrukturovaných rozhovorech ukázal, že většina z respondentů si nevšimla u svého dítěte varovných signálů, které by na případný problém upozorňovaly. Může to být způsobeno tím, že rodiče v současné době nemají na děti dostatek času a nevěnují jim dostatečnou pozornost. O problémech se většinou dozvěděli z jiných zdrojů a o komunikaci s dětmi se začali více zajímat až po objevení problému. Zastávají se však názoru, že na šikanu nemá vliv rodina, a domnívají se, že je to především o povaze dítěte. Výzkum také ukázal, že v současné době nejsou rodiče spokojeni s přístupem škol k tomuto problému. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Šikana | cze |
dc.subject | prevence šikany | cze |
dc.subject | důsledky šikany | cze |
dc.subject | oběť | cze |
dc.subject | agresor | cze |
dc.subject | pohled rodičů | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | dítě | cze |
dc.subject | první stupeň ŽŠ | cze |
dc.subject | Bullying | eng |
dc.subject | prevention of bullying | eng |
dc.subject | impacts of bullying | eng |
dc.subject | victim | eng |
dc.subject | aggressor | eng |
dc.subject | view of parents | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | child | eng |
dc.subject | primary school | eng |
dc.title | Pohled rodin dětí 1. stupně ZŠ na problematiku šikany | cze |
dc.title.alternative | Bullying from the perspective of families of children at 1st grade elementary school. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 44573 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis deals with parents view on the issue of bullying. Special attention is specifically paid to parents of children, having real experience with bullying.
First is defined concept of bullying in the theoretical part of dissertation. Another chapter deals with the main protagonists of bullying and special attention is paid to the causes leading to the bullying occurrence. There are also taken into account warning signals of the victims and aggressors, which can be recognized and can warn parents and teachers. Finally there is a part concerning to the solution of this big problem both at school and at home. The theoretic part also discusses the possible consequences, that the problem is ignored. Last chapter is about the prevention at school and at home. The main focus of the research part is to find out, how parents of the bullied children look at this problematics. Quality research based on semi-structured interviews has shown that most respondents didn´t note warning signs. It can be due to the fact, that parents don´t have enough time for children at the present time and don´t also pay them enough attention. They learned about the bullying problem from other sources and they began more interested in communication with children after discovering of problems. They argue for opinion, that family don´t have an impact on bullying and they suppose the main reason is the temperament of the child. The research has also shown parents dissatisfaction with access of schools to this problem. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-16 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Suda, Stanislav | |