• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Diplomové práce
    • Pedagogická fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Evaluace environmentálních výukových programů z hlediska tvorby environmentálních postojů

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.278Mb)
    Posudek vedoucího práce (1.284Mb)
    Posudek oponenta práce (198.8Kb)
    Průběh obhajoby práce (448.0Kb)
    Datum
    2017
    Autor
    Papežová, Nikola
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem diplomové práce je zjištění vlivu environmentálních výukových programů na postoje žáků základních škol, zda díky zvyšujícímu se počtu návštěv žáků ve středisku ekologické výchovy dochází k zlepšení postojů a kladnému chování jedinců k životnímu prostředí. V první části práce je ucelený pohled na postoje, jejich měření, metodologické problémy, environmentální vzdělávání v současném kurikulárním vzdělávání u nás, environmentální výchovu, výukové programy a výzkumy realizované na cílové skupině žáků prvního a druhého stupně v našem prostředí. Obsahem druhé části je sestrojení dvou dotazníků. Ty jsou tvořeny tvrzeními, ke kterým respondent přisuzuje svoji míru souhlasu či nesouhlasu za pomoci Likertovy škály. Tvrzení v dotaznících jsou rozděleni do čtyř oblastí, které jsou blíže zkoumány. Jedná se o oblast postoj k ochraně přírody, zájem o přírodu, proenvironmentální jednání a postoj k životnímu prostředí. Respondenti tvoří vybrané soubory z podkladů poskytnutých střediskem ekologické výchovy Toulcův dvůr, z. s. v průběhu čtyř let. Data od nich získaná jsou statisticky vyhodnocována za pomoci obecného regresního modelu a lineární regrese. Z výsledků vyplývá, že u respondentů 1. stupně počet návštěv nemá žádný vliv na postoje k životnímu prostředí, postojů k ochraně přírody a na proenvironmentální jednání. Jediná oblast, kde došlo k prokázání vztahu, bylo zvýšení zájmu o přírodu. Oproti tomu výsledky 2. stupně ukazují, že změny proenvironmentálních postojů jsou vlivem návštěvnosti ekologických výukových programů velmi výrazné a to ve všech zkoumaných oblastech.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33489
    Kolekce
    • Pedagogická fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV