dc.contributor.advisor | Pospíšil, Aleš | |
dc.contributor.author | Kamarýtová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:14:38Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:14:38Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33482 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití severské mytologie
na druhém stupni základních škol prostřednictvím projektové výuky. Cílem diplomové práce je prostřednictvím projektové výuky přiblížit žákům šestých ročníků báje, kulturu a historii severských národů. Práce si dále klade za cíl představit pomocí bájí nejznámější fantasy a sci-fi literaturu, jež by mohla
u žáků této věkové skupiny probudit zájem o četbu.
Teoretická práce je rozdělena na dvě základní části. První část představuje stručnou historii projektové výuky, její zásady, roli učitele a pozici žáka v projektovém vyučování.
V druhé části teoretické práce je nastíněna všeobecná problematika mytologických příběhů, jež je orientována na mytologii severskou. Práce dále obsahuje nástin kultury a historie germánských kmenů, ke kterým též neodmyslitelně patří některé z významných hrdinských severských ság
a následné propojení s moderní literaturou.
Empirická část práce obsahuje navržené výtvarné lekce k projektové výuce, které jsou doplněny o reflexi realizovaných lekcí. | cze |
dc.format | 105 str. (s přílohami) | |
dc.format | 105 str. (s přílohami) | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | severská mytologie | cze |
dc.subject | výtvarný projekt | cze |
dc.subject | primární vzdělávání | cze |
dc.subject | germánské kmeny | cze |
dc.subject | Nordic mythology | eng |
dc.subject | art project | eng |
dc.subject | primary education | eng |
dc.subject | Germanic tribes | eng |
dc.title | Severská mytologie. Výtvarný projekt pro 2. stupeň ZŠ.<br>(prakticko-teoretická práce) | cze |
dc.title.alternative | Nordic Mythology as a Project Teaching for the Lower-Secondary School | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 43241 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with possibilities of the use of the Nordic mythology in the lower-secondary schools through project teaching. The target of this diploma thesis is to introduce the legends, culture and history of Nordic nations to the 6th form pupils through project teaching. Furthemore, using the legends, the thesis aims at introducing the best known fantasy and science-fiction literature, which might encourage the pupils of this age category to show some interest for reading.
The theoretical part of this thesis is divided into two basic sections. The first section introduces a concise history of project teaching, its principles, teacher´s role and pupil´s position in project teaching. The second section of the theoretical part outlines general problems of mythological stories with orientation at the Nordic mythology. Furthemore, the thesis contains an outline of culture and history of Germanic tribes, with which some of the important heroic Nordic sagas are firmly connected, and the following connection with modern literature.
The empiric part of the thesis contains designed Art lessons for the project teaching, which also contain a reflection of implemented lessons. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství výtvarné výchovy pro základní umělecké školy | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Řepa, Karel | |