dc.contributor.advisor | Samková, Libuše | |
dc.contributor.author | Opavová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:14:28Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:14:28Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33459 | |
dc.description.abstract | Hlavním cílem této diplomové práce na téma Matematizace reálných situací na základní škole je přehledně vypracovat soubor řešených aplikačních úloh. Aplikační úlohy jsou zastoupené v učebnicích poměrně v malém rozsahu, učebnice se většinou věnují klasickým úlohám přesného a směrodatného zadání, které vedou na řešení pomocí konkrétního probíraného učiva. Učitelé často slýchávají od žáků otázku: "A proč se to musím učit, když to nikdy nebudu potřebovat?" Jako odpověď poslouží právě aplikační úlohy, jejichž podstata tkví ve významu matematiky pro praxi. Jedná se o úlohy komplexnější povahy, kdy k jejich řešení je potřeba alespoň základních znalostí matematiky. Vedou žáky k řešení problému i více než jedním způsobem, často jsou vedeny doprovodnými otázkami, ve kterých záleží na dané situaci. V práci jsou řešeny úlohy z více oblastí, až už to jsou úlohy obecné povahy vyskytující se v učebnicích nebo oblasti týkající se prostředí obchodu, individuální dopravy, finanční gramotnosti až po úlohy z prostředí geometrie. Celkem práce obsahuje 15 řešených úloh a v závěru je proveden výzkum, jak žáci dokáží řešit úlohy aplikačního charakteru. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.title | Matematizace reálných situací na základní škole. | cze |
dc.title.alternative | Mathematization of real-life situations at basic school. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40732 | |
dc.description.abstract-translated | The main aim of this diploma thesis on the Mathematization of real-life situations at basic school is to elaborate a set of solved application tasks. Application tasks are relatively small in textbooks, textbooks mostly deal with the classical tasks of accurate and standard assignment that lead to solutions using a particular subject. Teachers often hear the question from the pupils: "Why do I have to learn when I will never need it?" As a response, it is just the application tasks that matter in terms of mathematics for practice. These are tasks of a more complex nature, where at least basic knowledge of mathematics is needed to solve them. They lead pupils to solve the problem in more than one way, often led by accompanying questions, depending on the situation. In the thesis are solved problems from more than one area, as long as they are tasks of general nature occurring in textbooks or areas related to the business environment, individual transport, financial literacy to tasks from the environment of geometry. In total, the work contains 15 solved tasks and in the end, research is carried out how pupils can solve the tasks of application character. | eng |
dc.date.accepted | 2017-05-22 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Mn-OVan | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro střední školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Štěpánková, Hana | |