dc.contributor.advisor | Šimková, Ivana | |
dc.contributor.author | Juračková, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:14:22Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:14:22Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2016-12-22 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33444 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá rychlostí psaní u žáků 3. tříd základní školy. Teoretická část je zaměřena na historii písma, která zahrnuje například psací látky, písařské náčiní a historické metody psaní. Dále se zabývá současnými metodami psaní na základní škole, hygienickými a pracovními návyky, kvalitativními a kvantitativními znaky písma a specifickými poruchami učení.
Výzkumná část spočívala v tom, že žáci 3. tříd základní školy přepisovali daný text po dobu dvou minut. Písmena byla poté spočítána a výsledky srovnány s tabulkami minulých let. Práce obsahuje obrázky, tabulky, grafy a ukázky písařských výkonů vybraných žáků. | cze |
dc.format | 69 | |
dc.format | 69 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | historie písma | cze |
dc.subject | metody psaní na základní škole | cze |
dc.subject | hygienické a pracovní návyky | cze |
dc.subject | kvalitativní a kvantitativní znaky písma | cze |
dc.subject | specifické poruchy učení | cze |
dc.subject | the history of script | eng |
dc.subject | methods of writing on primary schools | eng |
dc.subject | hygienic and working habits | eng |
dc.subject | qualitative and quantitative signs of script | eng |
dc.subject | specific learning disorders | eng |
dc.title | K problematice kvantity písařského výkonu u žáků 3. tříd ZŠ | cze |
dc.title.alternative | The quantity of writing in the third year of elementary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40570 | |
dc.description.abstract-translated | This diploma thesis deals with the speed of writing of pupils in the third year of elementary school. The theoretical part focuses on the history of script and it includes for instance writing substances, equipment used for writing and historical methods of writing. There are also discussed the current methods of writing on primary schools, hygienic and working habits, qualitative and quantitative signs of script and the specific learning disorders.
The research part summarizes the results of the practical part of this thesis. It involved pupils in the third year of a primary school who rewrote a particular text within a two-minute time limit. After they finished, the letters were counted and the results were compared to the tables from the previous years. The thesis includes pictures, tables, graphs and examples of writing tasks of some chosen pupils. | eng |
dc.date.accepted | 2017-02-03 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |