dc.contributor.advisor | Jandová, Renata | |
dc.contributor.author | Raušerová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:14:22Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:14:22Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-07-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33442 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce "Klima třídy" má teoreticko-empirický charakter. Jejím cílem
je změřit a porovnat klima školní třídy standardních a alternativních škol. Z počátku práce nabízí vymezení základních pojmů jako je sociální skupina, prostředí, atmosféra, klima. Dále se věnuje teoretickému objasnění klimatu školní třídy a detailněji se zaobírá prvky, typy a aktéry klimatu. Práce si také blíže všímá výzkumných metod měření klimatu školní třídy. Teoretickou část autorka uzavírá popisem problematiky alternativních škol.
Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili žáci standardních a alternativních základních škol. Je zde stanoven cíl, předpoklady a vybraná metoda měření klimatu třídy. V závěru jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření a ověření předpokladů. | cze |
dc.format | 99 s. (131 087 znaků). | |
dc.format | 99 s. (131 087 znaků). | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | sociální skupina | cze |
dc.subject | prostředí školy | cze |
dc.subject | atmosféra školy | cze |
dc.subject | klima školy | cze |
dc.subject | klima školní třídy | cze |
dc.subject | aktéři klimatu | cze |
dc.subject | učitel | cze |
dc.subject | žák | cze |
dc.subject | rodiče | cze |
dc.subject | dotazník CES | cze |
dc.subject | alternativní školy | cze |
dc.subject | social group | eng |
dc.subject | school environment | eng |
dc.subject | school atmosphere | eng |
dc.subject | school climate | eng |
dc.subject | classroom climate | eng |
dc.subject | climate actors | eng |
dc.subject | teacher | eng |
dc.subject | pupil | eng |
dc.subject | parents | eng |
dc.subject | questionnaire CES | eng |
dc.subject | alternative schools | eng |
dc.title | Klima třídy | cze |
dc.title.alternative | Class climate | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 40132 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis "The Class Climate" has a theoretical-empirical character.
The main aim of this thesis focuses on measuring and comparing the classroom climete of standard and alternative schools.The introductory part comprises definitions of basic terms such as social group, school environment, atmosphere, climate. Furthermore, it investigates the theoretical clarification
of the classroom climate and details the elements, types and actors of the climate.
The thesis also closely notes the research methods of the classroom climete measuring. The author concludes the theoretical part with description of the issue of alternative schools.
The practical part implementes through questionnaire survey with a participation of pupils from standard and alternative primary schools. There has been defined the aim, assumptions and selected the method of the classroom climate measuring. The conclusion summarizes the results of the questionnaire survey as well as verifies the assumptions. | eng |
dc.date.accepted | 2017-08-24 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | ČJn-OVn | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Havlisová, Helena | |