Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKouřilová, Jana
dc.contributor.authorMunduchová, Pavla
dc.date.accessioned2021-12-08T12:14:19Z
dc.date.available2021-12-08T12:14:19Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-07-12
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33435
dc.description.abstractCílem mé diplomové práce je zmapovat život rodičů dítěte se syndromem ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou). Předkládaná práce je složena z teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá syndromem ADHD, jeho definicí, charakteristikou, příčinami vzniku, diagnostikou, dále jsou zmiňovány související potíže, které se k syndromu ADHD přidružují a jeho výskyt v populaci. Dále se v kapitole Dítě s ADHD zaměřuji na specifika jeho vývoje, je popsán význam a funkce rodiny pro dítě. Důležitou podkapitolou je výchova dítěte s ADHD a vhodné přístupy rodičů. Zabývám se i rodiči dítěte s ADHD a možnými problémy, se kterými se mohou potýkat. Poslední kapitolou je Dítě s ADHD ve škole, kde je popsán význam učitele pro dítě s ADHD, jaké má vztahy rodina a škola a možnosti pomoci a podpory pro rodiče a děti se syndromem ADHD. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda výzkumu, tedy rozhovor. Obsahem praktické části je analyzovat a zpracovat rozhovory s rodiči dětí s ADHD. Rozhovory byly uskutečněny se 4 respondentkami, u jednoho byl přítomen i manžel respondentky. Věk dětí respondentek se pohyboval od 6 do 12 let, 3 chlapci a 1 dívka. Přímou transkripcí byly rozhovory doslovně přepsány do písemné formy a následně byly rozhovory v písemné podobě zpracovány technikou otevřeného kódování s následným vyložením karet. Respondentky popsaly podobné charakteristické znaky svých dětí s ADHD jako je hyperaktivita, nepozornost, impulzivnost a vzteklost. Také se shodly na tom, že ADHD jejich dítěte negativně ovlivnilo jejich vztah s partnerem.cze
dc.format81 s., 143 921 znaků
dc.format81 s., 143 921 znaků
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou)cze
dc.subjecthyperaktivitacze
dc.subjectnepozornostcze
dc.subjectimpulzivitacze
dc.subjectrodiče dítěte s ADHDcze
dc.subjectADHD (Attention deficit hyperactivity disorder)eng
dc.subjecthyperactivityeng
dc.subjectinattentioneng
dc.subjectimpulsivityeng
dc.subjectparents of a child with ADHDeng
dc.titleDítě s ADHD očima rodičůcze
dc.title.alternativeA child with ADHD parents' eyeseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag36121
dc.description.abstract-translatedThe aim of my dissertation is to map parents´ life who have children with the ADHD syndrome. This presented dissertation consists of the theoretical and practical part. In the theoretical part I am dealing with ADHD syndrome, his definition, characteristics, causes of origin, diagnostics, then I mention difficulties which are connected to ADHD syndrome and his presence in population. Then in chapter Child with ADHD I focus on particularities of its evolution, then I describe the sense and role of the child´s family. The important part is the upbringing ADHD children and, also suitable attitudes for them. I am also dealing with parents who have ADHD child and their potential difficulties, which they can be faced. The last chapter is ADHD Child in the school, where I describe the sense of the teacher for ADHD child and how relations the family and the school have, possibilities how to help, support for parents and their ADHD children. The qualitative method which means interview was chosen for this research. The content of the practical part is to analyse and make dialogues with the parents of ADHD children with the aim to answer on given research questions and to fulfil the aim of my dissertation. Interviews was realised with four respondents. With one of them there was also respondent´s husband. The respondents´ children´s age was from 6 to 12 years, 3 boys and 1 girl. Interviews were rewritten word to word by direct transcription towards written form and subsequently were elaborated by open coding with the subsequent setting cards. Respondents described similar characteristics their children with ADHD as hyperactivity, inattentiveness, impulsiveness and madness. Also they agreed that child´s ADHD negatively influenced the relationship with their partners.eng
dc.date.accepted2017-08-29
dc.description.departmentPedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePSYCHn-VKZncze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Pedagogická fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMazehóová, Yvona


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam