dc.contributor.advisor | Šimková, Ivana | |
dc.contributor.author | Marková, Monika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:14:18Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:14:18Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-04-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33429 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá utvářením počátečních grafomotorických dovedností v posledním ročníku mateřské školy s návazností na systém výuky psaní v 1. ročníku ZŠ. Práce se skládá ze dvou částí.
Teoretická část práce je obecně zaměřena na předškolní věk a na systém přípravy předškoláků, zejména v oblasti utváření hygienických a pracovních návyků. Dále se zabývá problematikou leváctví.
Výzkumná část je založena na výzkumu s cílem praktického využití. Výzkum byl prováděn v mateřských školách se zaměřením na dodržování hygienických a pracovních návyků (správný úchop a směr tužky u praváků a leváků, správné sezení, apod.). Pozornost byla také věnována psaní velkých tiskacích písmen (zrcadlové psaní) a rozvoji grafomotoriky (grafomotorická cvičení).
Výsledky výzkumu byly porovnány s teoretickou částí práce a doloženy rozsáhlým přílohovým materiálem. | cze |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Předškolní věk | cze |
dc.subject | předškolní třídy | cze |
dc.subject | psaní v 1. ročníku | cze |
dc.subject | připravenost | cze |
dc.subject | Preschool age | eng |
dc.subject | pre-school classes | eng |
dc.subject | first year writing | eng |
dc.subject | readiness | eng |
dc.title | Připravenost dětí předškolních tříd na psaní v 1. ročníku ZŠ | cze |
dc.title.alternative | Preparedness of pre-school children for writing in primary school | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 35973 | |
dc.description.abstract-translated | The thesis deals with the formation of the initial graphomotor skills in the last year of kindergarten education with connection to the system of teaching writing in the first grade of primary school. The work consists of two parts.
The theoretical part is generally aimed at preschool age and a system of preschoolers preparation, especially in the formation of hygiene and work habits. It also deals with the issue of left-handedness.
The second part of my thesis is based on research of practical use. The research was conducted in kindergarten schools with a focus on the health and work habits (proper grip and pen direction for right-handers and left-handers, proper seating, etc.). The attention was also paid to uppercase block letters (mirror writing) and graphomotor development (graphomotor exercises).
The results are compared with theoretical part and supported by extensive appendix. | eng |
dc.date.accepted | 2017-06-01 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství pro 1. stupeň základních škol | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Učitelství pro základní školy | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vágnerová, Marta | |