dc.contributor.advisor | Procházka, Miroslav | |
dc.contributor.author | Koptyšová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2021-12-08T12:12:49Z | |
dc.date.available | 2021-12-08T12:12:49Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.date.submitted | 2017-07-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/123456789/33407 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zaměřuje na téma problémového chování u mládeže. Mnoho dospívajících osob se v průběhu dospívání setkává s poruchou chování, ať už jako osoba zasažená touto poruchou, tak osoba, která přihlíží nějakému sociálně patologickému jevu.
Příčiny vzniku a rozvoje problémového chování mohou být výrazně rozmanité.
Tématem realizovaného výzkumného projektu je zjistit výskyt problémové chování mládeže ve vztahu k ekonomické situaci rodiny. Sledovány jsou základní charakteristiky projevů problémového chování u respondentů (např. zkušenosti respondentů s policejním vyšetřováním, přítomnost pocitů společenské inkluze či exkluze, sebeúcty a spokojenosti sama se sebou aj.).
Výzkumné šetření bylo provedeno na věkové skupině respondentů 13 až 18 let (organizace Lata a organizace Liga lesní moudrosti). Výzkumným nástrojem šetření bylo užití dotazníku. Bakalářská práce je rozčleněna na část teoretickou a na část výzkumnou. V teoretické části práce je popsána problematika faktorů, které mohou ovlivňovat výskyt rizikového chování u mládeže a popis jednotlivých typů problémového chování.
Z výsledků výzkumu je patrné, že na vzniku problémového chování u mladistvých se podílí jejich nejbližší sociální okolí, tedy jak rodiče, tak pedagogové a vrstevníci. Současně se ukazuje, že je potřeba, aby se mladiství naučili za svůj způsob chování převzít plnou odpovědnost. Naučili se rozhodovat o svém způsobu života s větším výhledem do budoucnosti a vědomí případného rizika vzniku problémů. | cze |
dc.format | 50 s. 90 697 znaků | |
dc.format | 50 s. 90 697 znaků | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Chování | cze |
dc.subject | mladiství | cze |
dc.subject | faktory problémového chování | cze |
dc.subject | rodina | cze |
dc.subject | spolužáci | cze |
dc.subject | vrstevníci | cze |
dc.subject | učitelé | cze |
dc.subject | ekonomické faktory. | cze |
dc.subject | Behaviour | eng |
dc.subject | adolescents | eng |
dc.subject | problem behaviour factors | eng |
dc.subject | family | eng |
dc.subject | classmates | eng |
dc.subject | peers | eng |
dc.subject | teachers | eng |
dc.subject | economic factors. | eng |
dc.title | Rizikové chování středoškolské mládeže | cze |
dc.title.alternative | The risk behaviors of high school students | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 50645 | |
dc.description.abstract-translated | The bachelor thesis deals with problem behaviour of young people. Ad they grow up, many teenagers have to face a behavioural disturbance, either as a person affected by such problem or as a witness of social pathologies.
The causes and the development of problem behaviour might be different.
The research project analysed the relation of problem behaviour of young people and the economic status of their family. It analysed the basic traits of problem behaviour of the respondents (such as experience of respondents with police investigation, the presence of feelings of social inclusion or exclusion, self-esteem and self-satisfaction and others). The research sample consisted of young people aged 13 to 18 (Lata and the Woodcraft League of the Czech Republic organizations), using a questionnaire as a research tool.
The bachelor thesis is divided into the theory and the research. The theoretical part describes the issue of factors influencing the occurrence of risk behaviour in the youth. It also defines individual types of problem behaviour.
The research revealed that the closest social environment, i.e. parents and educators and peers, is involved in the occurrence of problem behaviour of young people. It also shows that it is vitally important for the young people to learn to take full responsibility for their behaviour. They have to learn to decide about the way of their life with better future prospects and better awareness of possible problems | eng |
dc.date.accepted | 2017-08-28 | |
dc.description.department | Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Učitelství odborných předmětů | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Pedagogická fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Vítečková, Miluše | |